Informacja o pojazdach usuniętych z drogi i umieszczonych na parkingu strzeżonym

Informacja o pojazdach usuniętych z drogi i umieszczonych na parkingu strzeżonym w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.


ODBIÓR POJAZDU
Pojazd usunięty z drogi na podstawie art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110) na koszt właściciela umieszcza się na wyznaczonym przez Starostę Świdwińskiego parkingu strzeżonym.

Parking strzeżony zlokalizowany jest przy ul. Podmiejskiej 18, 78-300 Świdwin

Osoby uprawnione do prowadzenia parkingu i wydawania pojazdów:
Sebastian Michalski tel. 943650342, 531728616
Mirosław Popielewski tel. 943650337, 531728326


- Właściciel pojazdu zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za jego usunięcie pojazdu (holowanie) i przechowywanie na parkingu strzeżonym;

- Opłata za przechowywanie naliczana jest za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym, natomiast opłata za usunięcie pojazdu (holowanie) ma charakter jednorazowy.

- Opłata powinna być dokonana na konto Starostwa Powiatowego w Świdwinie na rachunek PBS II Oddział w Świdwinie, nr konta 92 8581 0004 0018 7600 2000 0001.


Stawki opłat za usuwanie pojazdów z dróg oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym ustala corocznie w drodze uchwały Rada Powiatu Świdwińskiego. Aktualnie obowiązująca uchwała Nr X/48/19 z dnia 2 września 2019 r.

Przed dokonaniem wpłaty należy skontaktować się z pracownikiem Starostwa Powiatowego w Świdwinie celu naliczenia całkowitej kwoty opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu- telefonicznie lub osobiście w siedzibie Starostwa przy ul Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, pokój nr 2.
     
Warunkami odbioru pojazdu z w/w parkingu jest okazanie przez osobę uprawnioną:
    - zezwolenia wydanego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu (Policja lub Straż Miejska) – w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 pkt 1-6 ustawy
    - dokumentu tożsamości,
    - dokumentu upoważniającego do używania pojazdu (np. dowód własności, dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, pokwitowanie wydane w zamian za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe),
    - dowodu opłaty za całkowity koszt usunięcia i przechowywania pojazdu.

Odbiór z parkingu :poniedziałek- piątek: w godz. 7:15 - 15:15


UWAGI
Jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odbierze pojazdu w terminie trzech miesięcy od jego usunięcia, to starosta występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu (art. 130a ust. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym .


Koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu (art. 130a ust. 10h ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).


Jeżeli w chwili usunięcia pojazd znajdował się we władaniu osoby dysponującej nim na podstawie innego niż własność tytułu prawnego, osoba ta jest zobowiązana solidarnie do pokrycia kosztów o których mowa w ust. 10h.( art. 130a ust. 10 i ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).

  • Uchwała nr X/48/19 Rady Powiatu Świdwińskiego z dnia 26.09.2019 r.
    96 KB