Anna Kocur – Zychowicz

  1. Systematyczna ocena adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w ramach zadań zapewniających oraz czynności sprawdzających i doradczych.
  2. Przegląd ustanowionych mechanizmów kontroli oraz wiarygodności i rzetelności informacji operacyjnych, zarządczych i finansowych.
  3. Opracowywanie planów audytu wewnętrznego, sprawozdań z wykonania planu audytu wewnętrznego oraz sprawozdań ze zrealizowanych zadań audytowych.
  4. Ocena kontroli zarządczej, w tym ocena:
  5. zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi w jednostce procedurami wewnętrznymi,
  6. efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli,
  7. wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu,
  8. Czynności doradcze, w szczególności szkolenia w zakresie zarządzania i analizy ryzyka oraz zasad funkcjonowania kontroli, udzielanie porad w zakresie zarządzania i analizy ryzyka oraz funkcjonowania kontroli.
  9. Opracowywanie pisemnych procedur audytu wewnętrznego.
  10. Opracowywanie i przedstawianie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz sprawozdania z jego wykonywania.
  11. Dokonywanie analizy ryzyka w trakcie opracowywania planów audytu.
  12. Ewidencjonowanie i archiwizacja bieżących i stałych akt audytu wewnętrznego.
  13. Sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych zadań audytowych oraz przedstawianie ich kierownikowi jednostki i kierownikom komórek organizacyjnych.
  14. Współpraca z innymi instytucjami kontrolnymi.
  15. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w realizacji zadań wspólnych określonym w Regulaminie.
  16. Koordynowanie kontroli zarządczej dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy tj. zgodności działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji, zarządzania ryzykiem poprzez:
  17. prowadzenie na zlecenie Starosty kontroli wewnętrznej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu zgodnie z celami kontroli zarządczej określonymi w ustawie o finansach publicznych oraz standardami kontroli zarządczej,
  18. badanie realizacji zadań i efektywności działania komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu,
  19. ustalanie przyczyn i skutków nieprawidłowości,
  20. współpraca z naczelnikami Starostwa i kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie realizacji zadań pokontrolnych oraz monitorowanie stopnia ich realizacji,
  21. udzielanie jednostkom kontrolowanym instruktażu w zakresie spraw objętych kontrolą,
  22. współdziałanie z zespołem do spraw kontroli zarządczej oraz organami kontroli.
  23. Współpraca z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w zakresie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finasowaniu terroryzmu.