PROTOKÓŁ Nr XVIII/12
z sesji Rady Powiatu w Świdwinie odbytej dnia 30 sierpnia 2012 r.
w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego
1. Otwarcie sesji.
Przewodnicząca Rady Danuta Malitowska z ogromnym smutkiem poinformowała, iż w dniu wczorajszym odszedł radny Zenon Diakun. Wspaniały kolega, wspaniały samorządowiec, dla którego dobro drugiego człowieka było zawsze rzeczą najważniejszą.
Zgromadzeni uczcili pamięć zmarłego minutą ciszy.
Przewodnicząca otwierając obrady osiemnastej sesji Rady Powiatu w Świdwinie powitała radnych, członków Zarządu Powiatu ze Starostą Mirosławem Majką, Wójta Gminy Sławoborze Marcina Książka, dyrektorów szkół i placówek oświatowych, Komendanta Powiatowej Policji, Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowego Inspektora Sanitarnego Halinę Głowacką, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Krystynę Michalską, kierowników jednostek, naczelników Starostwa Powiatowego oraz pozostałych gości.
2. Sprawy regulaminowe:
Przewodnicząca Rady poinformowała, że w obradach sesji uczestniczy 15 radnych, obrady sesji Rady Powiatu są prawomocne.
W obradach nie bierze udziału radna Helena Kłusewicz, która musiała wyjechać w sprawach rodzinnych.
Następnie zapytała czy radni zgłaszają zmiany do porządku obrad sesji.
Radni nie zgłosili uwag.
Protokół z obrad siedemnastej sesji Rady Powiatu był wyłożony do wglądu w Biurze Rady.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają uwagi do treści protokołu?
Radni nie zgłosili uwag, protokół został przyjęty jednogłośnie
w głosowaniu.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Sprawy regulaminowe:
• stwierdzenie quorum
• przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
5. Organizacja i przygotowanie do roku szkolnego 2012/2013 szkół i placówek oświatowo-wychowawczych Powiatu.
6. Informacja o realizacji budżetu Powiatu za I półrocze 2012 r.
7. Podjęcie uchwał:
• w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Rady Powiatu,
• w sprawie poparcia stanowiska Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego dotyczącego upraw roślin genetycznie modyfikowanych,
• o zmianie uchwały w sprawie ustanowienia Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” i Regulaminu jego przyznawania,
• w sprawie przyznania Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” ,
• o przekształceniu szkół zasadniczych zawodowych,
• w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki w Narodowym Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Świdwińskiego w latach 2011-2013”,
• o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego na 2012 rok.
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne wnioski.
10. Zakończenie obrad sesji.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
Radna Krystyna Wojnicka w związku z tym, że dokładnie rok temu podjęta została uchwała przez Radę Powiatu o nabyciu udziałów Spółki PKS w Świdwinie poprosiła o informacje jak wygląda na dzień dzisiejszy realizacja tej uchwały oraz jak wygląda kondycja finansowa Spółki.
Druga interpelacja radnej została złożona na ręce Przewodniczącej Rady. Do interpelacji tej skłoniła ją analiza wykonania budżetu na półrocze. A dotyczy ona szczegółowości w zakresie wydatków poniesionych w Starostwie Powiatowym za 8 miesięcy 2012 roku, na delegacje krajowe i zagraniczne oraz wydatków na zakup paliwa do samochodów osobowych za okres 2010 r., 2011 r. i 8 miesięcy 2012 roku.
4. Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
Ostatnia Sesja Rady Powiatu odbyła się w dniu 28 czerwca 2012 r.
Zarząd Powiatu w okresie międzysesyjnym odbył 5 posiedzeń, podczas których podjęto 17 uchwał, w tym:
1. 3 dotyczyły zmian w budżecie w toku jego wykonywania. Po zmianach dokonanych na posiedzeniu Zarządu w dniu 28 sierpnia 2012r., budżet powiatu zamyka się kwotami:
- dochodami w wysokości – 60.351.916 zł
- wydatkami w wysokości - 64.420.622zł
- deficytem budżetowym w wysokości - 4.068.706zł
Na posiedzeniu dnia 8 sierpnia 2012r. Zarząd przyjął informację o przebiegu wykonania :
- budżetu Powiatu za I półrocze 2012 roku oraz planu finansowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji w Połczynie Zdroju,
- Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Świdwińskiego za I półrocze 2012 roku.
2. W drodze uchwały Zarząd pozytywnie zaopiniował wniosek Zarządu Powiatu w Kołobrzegu o pozbawienie kategorii drogi powiatowej i zaliczenie do kategorii drogi powiatowej działek położonych w obrębie Piotrowice w powiecie kołobrzeskim.
3. Sześć uchwał dotyczyło powołania Komisji Egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
W wyniku przeprowadzonych postępowań, awans na stopień nauczyciela mianowanego otrzymało:
- 2 nauczycieli z ZSRol. w Świdwinie,
- 1 nauczyciel z Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Sławoborzu,
- 3 nauczycieli z ZSP w Połczynie – Zdroju.
4. Zarząd w drodze uchwał ogłosił II otwarty konkursu ofert na realizację zadań
publicznych w 2012 roku oraz powołał komisję konkursową do oceny złożonych ofert.
Na posiedzeniu dnia 8 sierpnia br., Zarząd podjął uchwałę w sprawie rozstrzygnięcia konkursu.
Z budżetu Powiatu Świdwińskiego dotację na realizację zadań publicznych
w 2012 r. udzielono:
- Świdwińskiemu Stowarzyszeniu „Amazonka” w Świdwinie w kwocie 1.400 zł, na realizację zadania z zakresu działań na rzecz ochrony i promocji zdrowia pt.”Maszerujące Amazonki”.
- Stowarzyszeniu na Rzecz Inicjatyw Społecznych „Kariatyda” w Sławoborzu w kwocie 1.960 zł, na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej pt. Każdy dzień jest szansą na lepsze słoneczne jutro - „Spotkania rodzin”.
- Stowarzyszeniu Społeczno – Kulturalnym „Carpe diem” w Świdwinie w kwocie 1.317,00 zł, na realizację zadania z zakresu edukacji publicznej pt. :Ich życie to nasza historia” – konkurs z zakresu historii lokalnej dla dzieci i młodzieży z terenu Miasta Świdwin.
5. Zarząd podjął również dwie uchwały w sprawie upoważnienia:
1) Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie - Zdroju do składania oświadczeń woli w sprawach realizacji zadań objętych projektem „Moja przyszłość” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
2) Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdwinie do podpisywania porozumień w sprawach dotyczących umieszczania dzieci w pieczy zastępczej.
Tematy obrad Zarządu Powiatu.
1) Na podstawie Umowy Dzierżawy nr WO-2222/28/2010 z dnia 29 stycznia
2010 Zarząd Powiatu wyraził zgodę
- na budowę podjazdów dla osób niepełnosprawnych przy wejściu głównym oraz
Pracowni Rentgenowskiej Szpitala Polskiego Połczyn – Zdrój.
- wymianę dźwigu osobowego w budynku Szpitala.
2) Zarząd pozytywnie uzgodnił projekt „Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Świdwin”.
Zmiany dotyczą 5 obszarów: III obręb 07, IV obręb 06010, V obręb 0809,
VI obręb 012014, VII obręb 013.
Wprowadzane zmiany, miedzy innymi:
- rozszerzają dotychczasową funkcję terenu ( np. z zabudowy jednorodzinnej na
wielorodzinną, usługową),
- umożliwiają wykonanie zewnętrznego ocieplenia budynków, budowę garaży,
budynków gospodarczych i małej architektury.
Zmiany mają również charakter porządkujący – m.in. w planie oznaczono
nieruchomości wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytków.
3) Zarządu dnia 1 sierpnia 2012r. skierował do Burmistrza Świdwina pismo w sprawie nieodpłatnego przekazania materiałów bibliotecznych stanowiących dotychczasowe wyposażenie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koszalinie Oddział Zamiejscowy w Świdwinie, w celu utrzymania dalszej działalności Biblioteki Pedagogicznej w Świdwinie.
Pismem z dnia 23 sierpnia bieżącego roku Burmistrz Świdwina poinformował, że zbiory zostaną przekazane na rzecz Starostwa.
4) 3 sierpnia 2012 r. Starostowie podpisali umowę darowizny na rzecz działań Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdwinie. Nadleśnictwo Połczyn przekazało 8 tys. zł, Nadleśnictwo Gościno 8 tys. zł, Nadleśnictwo Świdwin 10 tys. zł. Darowizna zostanie przeznaczona na zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego, w szczególności na doposażenie techniczne dla Komendy Powiatowej PSP w Świdwinie.
Ponadto Zarząd Powiatu rozpatrzył sprawy, które są przedmiotem projektów uchwał na dzisiejszą sesję Rady Powiatu.
W okresie międzysesyjnym Zarząd rozpatrzył wnioski finansowe:
1) Klubu Sportowego „Spójnia” o dofinansowanie statutowej działalności (w tym ubezpieczenie zawodników, zakup sprzętu sportowego, pokrycie kosztów transportu na zawody).
Zarząd podtrzymał swoje stanowisko w sprawie braku możliwości wsparcia działalności Klubu.
2) Międzyszkolnego Klubu Sportowego „Zawisza” o pomoc finansową na pokrycie kosztów pobytu zawodników na obozie sportowym w Dźwierzynie.
Zarząd wniosek zaopiniował negatywnie ze względu na brak możliwości prawnych. Zarząd poinformował o możliwości przystąpienia do konkursu ofert na realizację zadań Powiatu.
3) Międzyszkolnego Klubu Sportowego „Mieszko” o sfinansowanie zakupu pucharów za I miejsca w Otwartych Mistrzostwach Powiatu w plażowej piłce siatkowej.
Zarząd postanowił przyznać pomoc finansowa na zakup 4 pucharów w wysokości 200zł ze środków promocji.
5) Zespołu „Dąbrowiacy” z Rusinowa o pomoc finansową na pokrycie kosztów dojazdu na Przegląd Twórczości Artystycznej w Międzyzdrojach.
Zarząd postanowił przyznać pomoc finansową w wysokości do 500 zł.
6) Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zamek w Świdwinie o dofinansowanie do pobytu przedstawicieli Zarządu na Forum III Wieku w Nowym Sączu – Krynicy Zdrój.
Zarząd z powodu braku możliwości prawnych wniosek zaopiniował negatywnie. Stowarzyszenie może ubiegać się o pomoc na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tj. w trybie otwartego konkursu ofert.
8) Społecznego Komitetu Ufundowania Sztandaru dla 1. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego o 8 tys. zł na materiały promocyjne.
Zarząd przyznał 8 tys. zł na zakup materiałów promocyjnych tj. pamiątkę okolicznościową - deska z miniaturą sztandaru 1. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego.
W okresie międzysesyjnym Starosta – Mirosław Majka bądź Wicestarosta Roman Kozubek uczestniczyli:
1. Dnia 29 czerwca 2012 r. - w sesji Rady Gminy Sławoborze.
2. Dnia 20 lipca 2012 r. - w uroczystych obchodach Święta Policji w Świdwinie.
3. Dnia 3 sierpnia 2012 r. - w otwarciu monitoringu miasta Połczyn – Zdrój.
4. Dnia 5 sierpnia 2012 r. w Otwartych Mistrzostwach Powiatu w plażowej piłce siatkowej w Połczynie – Zdroju.
5. Dnia 17 sierpnia 2012 r. – w spotkaniu w Urzędzie Gminy Sławoborze w sprawie zasad przeprowadzenia i finansowania przebudowy drogi powiatowej nr 0292Z na odcinku ulic Lipowej i Kolejowej.
6. Dnia 18 sierpnia 2012 r. - imprezie integracyjno - kulturalniej „Słoneczny Piknik” w Redle.
7. Dnia 24 sierpnia 2012 r. w sesji Rady Gminy Sławoborze.
8. Dnia 25 sierpnia 2012 r. - Spotkanie Lokalnej Grupy Działania - III Edycja Konkursu Kulinarnego w Sławoborzu.
9. Dnia 29 sierpnia 2012 r. - uroczysty apel z okazji Święta Lotnictwa Polskiego w Świdwinie.
Radna Krystyna Wojnicka przeanalizowała poprzednią informację z pracy Zarządu Powiatu z dnia 28 czerwca br., która jest ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej. I jest tam pewna nieścisłość, poprosiła o wyjaśnienie i informacje. A mianowicie w okresie międzysesyjnym dotyczącym okresu do 28 czerwca w informacji opublikowanej w BIP jest napisane, że w dniach od 22 do 26 czerwca br. Starosta uczestniczył w spotkaniu z Wiceministrem Rolnictwa w Kielcach. Na stronie Ministerstwa nie było takiej informacji. To dość długie szkolenie i radna poprosiła, aby wytłumaczono co było przedmiotem tego spotkania.
Starosta Mirosław Majka poinformował, że czasem bywa tak, że w zaproszeniach często są wymieniane osoby, które mają w nich uczestniczyć, ale niestety często są na nich nieobecne. Spotkanie i szkolenie dotyczyło prognoz finansowych w dziedzinie rolnictwa.
5. Organizacja i przygotowanie do roku szkolnego 2012/2013 szkół i placówek oświatowo-wychowawczych Powiatu.
Naczelnik Wydziału Edukacji Bogdan Kaczmarczyk wspomniał zmarłego radnego Zenona Diakuna, przytaczając kilka faktów z jego życia zawodowego.
Następnie Naczelnik poinformował o stanie przygotowań szkół i placówek na rok szkolny 2012/2013.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Gotowość do rozpoczęcia roku szkolnego 2012/2013 zgłosili dyrektorzy szkół i placówek z terenie Powiatu Świdwińskiego:
-Pan Edward Wójcik-Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Władysława Broniewskiego w Świdwinie.
-Pan Stefan Myca-Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Połczynie-Zdroju.
-Pan Andrzej Muchorowski- Dyrektor Zespołu Szkół Rolniczych CKP im. Stefana Żeromskiego.
O aktualnej sytuacji w swoich jednostkach poinformowali także:
-Pani Bogumiła Pawlik - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świdwinie.
-Pani Anna Węglarz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Połczynie-Zdroju.
-Pan Krzysztof Łazarz - Dyrektor Domu Wczasów Dziecięcych w Połczynie-Zdroju.
Szczegółowa informacja na temat stanu przygotowań poszczególnych
szkół i placówek na rok szkolny 2012/2013 stanowi załącznik do protokołu.
Starosta Mirosław Majka poinformował, że przebudowa skrzydła Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie-Zdroju to inwestycja z Regionalnego Programu Operacyjnego. Odbiór ma się odbyć jutro, zaś uroczyste otwarcie zorganizowane zostanie w dniu 11 października.
W Zespole Szkół Rolniczych CKP w Świdwinie w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy i Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty realizowana jest w tej chwili inwestycja polegająca na instalacji kolektorów słonecznych i modernizacji centralnego ogrzewania w wysokości ok. 746.000zł - 85% dofinansowania. Ww. szkole w lipcu został ukończony remont stolarki okiennej koszt inwestycji 186.000 zł, dofinansowanie 30 % z NFOŚiGW. Kolejny etap to termomodernizacja, czyli ocieplenie całego budynku – 414.000 zł. Termin realizacji do 10 września 2012 roku.
W Domu Wczasów Dziecięcych w Połczynie-Zdroju trwa drugi etap termomodernizacji – dofinansowanie 30% z NFOŚiGW.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świdwinie na wniosek pani dyrektor zostały wymienione wszystkie okna na kwotę 30.000 zł.
W Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej, Socjalizacyjnej „Dzieciowisko” z Funduszy Szwajcarskich instalowane są kolektory słoneczne.
Ten rok pod względem inwestycji przebiega dobrze. Jest to ostatni rok tak bogaty w inwestycje ze względu na to, że od przyszłego roku wprowadzone będzie ograniczenie w postaci wskaźnika, który bardzo znacznie ograniczy możliwości inwestycyjne.
Starosta serdecznie podziękował wszystkim dyrektorom i życzył dobrej i spokojnej pracy.
Radny Krzysztof Orliński zauważył, że trudno jest mówić o sytuacji szkół kiedy zbliża się święto szkoły, czyli otwarcie roku szkolnego.
W szkołach ponadgimnazjalnych będzie mniej o 4 oddziały w stosunku do planowanych. Perspektywa może być porażająca, związana z niżem demograficznym. Jeżeli faktycznie subwencja oświatowa zmaleje o 1 mln zł już w przyszłym roku, ze względu na ilość uczniów, wówczas będą kłopoty. Większość szkół, nie ze swojej winy, przedstawiło problem, który zaistniał w grudniu tego roku, aby zbilansować budżety związane m. in.: ze składką rentową, której podwyższenie nastąpiło w dniu 1 lutego br. wzrasta o 2%, dając kwotę ok. 300.000 zł. To świadczy o tym, że należy podejmować jakieś działania i nie zostawić dyrektorów samych z tym problemem.
Na dzień dzisiejszy są dwie szkoły, które trzeba będzie dofinansować. A jeśli ta składka nie zostanie zrefundowana do końca października to prawdopodobnie więcej szkół trzeba będzie wesprzeć pomocą finansową. Przypomniał, że trzeba się zastanowić co zrobić w następnych latach, ponieważ niż demograficzny dotknie w przyszłości wszystkie szkoły. Przy tej reformie, która zmniejsza ilość godzin programowych w przedmiotach zawodowych, to jest pespektywa dająca do myślenia. Radny dodał, że w perspektywie nowego roku powinno się spojrzeć inaczej na budżet szkół.
Przewodnicząca Rady Danuta Malitowska podziękowała wszystkim za wystąpienie i zabranie głosu.
O głos poprosił Wójt Gminy Sławoborze pan Marcin Książek, który zaprosił wszystkich zgromadzonych na Dożynki Powiatowe, które odbędą się w miejscowości Sławoborze w dniu 15 września br.
Chciałby wówczas osobiście podziękować Radzie Powiatu Świdwińskiego za dofinansowanie zakupu wozu strażackiego w wysokości 30.000 zł. Być może dla Państwa był to niewielki wydatek , ale gest olbrzymi, a dla niego szlif bojowy w zdobywaniu funduszy zewnętrznych. Ten wóz strażacki jest teraz ogromnym zabezpieczeniem w gminie Sławoborze. I satysfakcję, że strażacy jeżdżą na akcję bezpiecznie, ponieważ o to przede wszystkim chodziło.
Więcej uwag radni nie zgłosili.
6. Informacja o realizacji budżetu Powiatu za I półrocze 2012 r.
Skarbnik Lucyna Miętek poinformowała, że budżet uchwalony uchwałą Rady Powiatu Nr XIII/69/11 z dnia 15 grudnia 2011 r. wynosił:
1) dochody 59.405.357 zł
z tego:
a) dochody bieżące 54.231.000 zł
b) dochody majątkowe 5.174.357 zł
w tym:
- dochody związane z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej i innych
zadań zleconych odrębnymi ustawami 5.441.400 zł
- dochody związane z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej wykonywanych 500 zł
na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej
- dochody związane z realizacją zadań wykonywanych
na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami 160.693 zł
samorządu terytorialnego
2) wydatki 63.474.063 zł
z tego:
a) wydatki bieżące 52.644.230 zł
b) wydatki majątkowe 10.829.833 zł
w tym:
- wydatki związane z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej i innych 5.441.400 zł
zadań zleconych odrębnymi ustawami
- wydatki związane z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej wykonywanych 500 zł
na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej
- wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych
na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami 139.330 zł
samorządu terytorialnego
3) deficyt budżetowy 4.068.706 zł
Po zmianach budżet Powiatu na 2012 rok wynosi :
1) dochody 60.321.916 zł
z tego:
a) dochody bieżące 54.358.968 zł
b) dochody majątkowe 5.962.948 zł
2) wydatki 64.390.622 zł
z tego:
a) wydatki bieżące 53.204.837 zł
b) wydatki majątkowe 11.185.785 zł
3) deficyt budżetowy 4.068.706 zł
Realizacja budżetu w okresie I półrocza 2012 roku
Dochody
Planowane dochody budżetu powiatu wg stanu na dzień 30.06.br wynoszą 60.321.916,00 zł z tego: dochody bieżące 54.358.968,00 zł, dochody majątkowe 5.962.948,00 zł . W stosunku do dochodów przyjętych Uchwałą budżetową, dochody zwiększono o kwotę 916.559 zł, z tego: bieżące o kwotę 127.968 zł, dochody majątkowe o kwotę 788.591 zł .
Dochody, za okres I półrocza zrealizowano w 53,16 % w kwocie 32.068.572,91 zł. Dochody bieżące zrealizowano w kwocie 31.086.469,57 zł w 57,19 %, dochody majątkowe zrealizowano w wysokości 982.103,34 zł w 16,47 %.
W odniesieniu do roku ubiegłego , zrealizowane dochody w 2012 r. są wyższe o kwotę 1.444.875,34 zł, - bieżące wyższe o 476.772,00 zł , dochody majątkowe wyższe o 968.103,34 zł.
1. planowane dotacje otrzymywane z budżetu państwa w wysokości 7.766.500 zł
zrealizowano 59,47 % - w kwocie 4.618.722,00 zł z tego:
- dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone z zakresu
administracji rządowej zaplanowane w wysokości 5.536.000,00 zł,
zrealizowano w 65,75 % w kwocie 3.529.329,00 zł ,
- dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania własne powiatu
zaplanowane w wysokości 2.230.000 zł, zrealizowano w 48,85 % w kwocie
1.089.393,00 zł, .
- dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania realizowane na podstawie
porozumień z organami administracji rządowej zaplanowane w wysokości
500 zł nie zostały zrealizowane – zwrócono do budżetu Wojewody
Zachodniopomorskiego
2. planowane dochody z tytułu należnej subwencji w wysokości
32.253.521 zł - zrealizowano w 58,58 % w kwocie 18.893.888 zł
3. planowane dochody z Funduszy Celowych w wysokości 340.600 zł,
zrealizowano w 49,32 % w kwocie 168.000 zł,
4. planowane dochody z innych źródeł w wysokości 7.422.468,00 zł ( w tym majątkowe 5.922.948 zł ) zrealizowano w 25,36 % - w kwocie 1.882.088,62 zł :
a) z ARiMR planowane 130,500,00 zł, ( wypłata ekwiwalentów za uprawy
leśne ) otrzymano 68.011,56 zł - 51,12 %,
b) zaplanowane dotacje celowe w ramach programów finansowanych
z udziałem środków europejskich, lub płatności w ramach środków
europejskich w wysokości 7.291.968 zł zrealizowano w kwocie
1.814.077,06 zł w 24,88 %, z tego:
- środki na wydatki majątkowe planowane w wysokości 5.922.948,00 zł -
otrzymano w kwocie 981.983,34 zł - 16,58 %
- środki na realizację programów tzw. miękkich planowane w wysokości
1.369.020,00 zł zrealizowano w kwocie 832.093,72 zł - 60,78 %.
5. Dochody związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z jednostkami
samorządu terytorialnego z zaplanowanej kwoty 167.293,00 zł, zrealizowano
w wysokości 86.664,30 zł - 51,80 %;
6. Dochody własne, realizowane przez jednostki organizacyjne Powiatu, jak
i Starostwo, wykonano w 51,89 % - w kwocie 6.419.209,99 zł z tego:
- dochody z tyt. wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych
(PIT ) wykonano w 42,29 % w kwocie 2.202.333,00 zł ( niżej od 50 % -
o kwotę 401.264,50 zł ) ,
- wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) wykonano w
65,74 % w kwocie 59.169,96 zł .
Zrealizowane dochody własne powiatu, są wyższe od dochodów roku 2011 o kwotę 883.414,86 zł.
Niższe dochody , w odniesieniu do 50 % zrealizowano w:
- dziale 700, rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami –
dochody z najmu składników majątkowych powiatu , uzyskano 39,21 % ,
mniej o 38.401 zł - nie uzyskano dochodów ze sprzedaży składników
majątkowych ( planowana kwota 40.000 zł ),
- w dziale 756, rozdział 75618 – wpływy z innych opłat stanowiących dochody
jst na podstawie ustaw ( opłaty komunikacyjne ) , uzyskano 49,39 % - mniej o
kwotę 5.471 zł
- w dziale 852, rozdział 85202 - Domy Pomocy Społecznej
DPS w Krzecku - wykonane dochody w 47,43 %, miej o 45.000 zł;
- w dziale 854, rozdział Domy Wczasów Dziecięcych – DWD w Połczynie-
Zdroju, w grupie internaty , dochody zrealizowano w 43,38 % mniej o
3.708,52 zł , w grupie domy wczasów dochody wykonano w 39,81 % - mniej
o kwotę 68.063,45 zł .
Wydatki
Plan 64.390.622,00 zł w tym: majątkowe 11.185.785,00 zł Wykonanie 28.985.117,19 zł 2.039.479,22 zł
% wykonania 45,01 18,23
z tego:
1) wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
Plan 5.536.000,00 zł
wykonanie 3.234.936,52 zł
% wykonania 58,43
2) wydatki na zadnia z zakresu administracji rządowej wykonywane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
Plan 500,00 zł
Wykonanie 0
% wykonania 0
3) wydatki na realizację zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) z jednostkami samorządu terytorialnego
Plan 212.294,00 zł
Wykonanie 112.025,15 zł
% wykonania 52,77
Planowane na 2012 rok wydatki, w okresie I półrocza zwiększono o 916.559 zł z tego: wydatki bieżące o 560.607 zł , wydatki majątkowe zwiększono o 355.952 zł i na dzień 30.06 b.r. stanowią kwotę 64.390.622,00 zł. W tym: wydatki bieżące 53.204.837 zł , wydatki majątkowe 11.185.785 zł .
Wydatki zrealizowano w 45,01 % w kwocie 28.985.117,19 zł .
- wydatki bieżące w 50,65 % w kwocie 26.945.637,97 zł,
- wydatki majątkowe w 18,23 w kwocie 2.039.479,22 zł .
W porównaniu do zrealizowanych wydatków I półrocza 2011 r. wydatki są niższe o 43.203,82 zł. Wydatki bieżące są wyższe o 1.439.974,09 zł , wydatki majątkowe niższe o 1.483.177,91 zł.
Wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, zrealizowano w 58,43% , w roku 2011 wykonanie stanowiło 58,14 % . Kwotowo wydatki te są wyższe o 90.344,87 zł.
Wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, w rozdziale klasyfikacja wojskowa , nie zostały zrealizowane, a otrzymaną dotację w wysokości 500 zł zwrócono do budżetu Wojewody Zachodniopomorskiego.
Zaplanowane wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zrealizowano w 52,77 %. W roku 2011 realizacja wyniosła w 38,75 % . Wydatki te są wyższe od 2011r. o 30.391,49 zł .
Zaplanowane wydatki na finansowanie działu Oświata i wychowanie zrealizowano w 53,51% .Wyższe ( 7/13 – 53,9% ) wykonanie wydatków odnotowano:
W rozdziale Gimnazja specjalne - SOSzW w Sławoborzu 59,28 % , w grupie wydatków na wynagrodzenia wykonanie 58,92 % , w grupie wydatków statutowych wykonanie wyniosło 75 %.
W rozdziale licea ogólnokształcące wykonanie wydatków wynosi 56,63 % :
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie Zdroju - 65,20 %, w grupie wydatków na wynagrodzenia 65,42 %, wydatków statutowych 63,90 %,
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Świdwinie - 54,54 %, w grupie
wydatków na realizację zadań statutowych wykonanie wynosi 69,51 % .
Rozdział szkoły zawodowe – wykonanie 54,60 % :
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie-Zdroju w grupie wydatków
statutowych wykonanie 64,73 % ,
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Świdwinie wydatki wykonano
w 68,61 % grupie wydatków na wynagrodzenia 66,68 % i w grupie wydatków
statutowych 76,07 % ,
- w Zespole Szkół Rolniczych CKP w Świdwinie – w grupie wydatków
statutowych wykonanie wynosi 65,53 % .
- w SOSzW w Sławoborzu w rozdziale Specjalne Ośrodki Wychowawcze,
w grupie wydatków statutowych realizacja budżetu wyniosła 65,94 % .
Wysokie wydatki odnotowano w dziale Pozostałe Zadania w Zakresie Polityki społecznej- Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności - planowane wydatki ( na zadania z zakresu administracji rządowej ) w wysokości 71.000 zł zrealizowano w 66,56 % .
Działalność I półrocza zamknięto nadwyżką budżetową w wysokości 3.083.455,72 zł .
Rozliczenie budżetu za I półrocze.
plan wykonane
dochody 60.321.916 zł 32.068.572,91 zł
w tym: majątkowe 5.962.948 zł 982.103,34 zł
bieżące 54.358.968 zł 31.086.469,57 zł
wydatki 64.390.622 zł 28.985.117,19 zł
w tym: majątkowe 11.185.785 zł 2.039.479,22 zł bieżące 53.204.837 zł 26.945.637,97 zł
wynik - 4.068.706 zł + 3.083.455,72 zł
(+ nadwyżka)
(- deficyt )
Finansowanie deficytu: plan wykonanie
I. przychody 5.390.704,00 zł -
kredyt 5.000.000,00 zł -
wolne środki 390.704,00 zł
II. rozchody 1.321.998,00 zł 910.999,10 zł
spłata kredytów 1.321.998,00 zł 910.999,10 zł
Zadłużenie budżetu na dzień 30.06.2011 r. z tytułu zaciągniętych kredytów wynosi 13.470.998,44 zł, i stanowi to 22,33 % zaplanowanych dochodów na 2012 rok.
Łączne, bieżące zobowiązania Powiatu wynoszą 939.294,00 zł.
Radny Krzysztof Orliński poinformował, że Komisja Budżetu i Porządku Publicznego na swym posiedzeniu w dniu 23 sierpnia pozytywnie zaopiniowała informację z realizacji budżetu za I półrocze 2012 roku, przy jednym głosie wstrzymującym. Zadowalające jest to, że wystąpiła nadwyżka za I półrocze w wysokości ponad 3 mln zł. Dobrze byłoby, gdyby taka nadwyżka wystąpiła na koniec roku. Jednak deficyt na koniec roku zaplanowany jest w wysokości ponad 4 mln zł. Radny zauważył, że niektóre jednostki mają kłopoty, ale dodał, że trzeba mieć nadzieję, że wszystko na koniec roku da się zbilansować.
Przy realizacji budżetu dąży się do ideału, o czym na Komisji Budżetu jest często mówione, ale zdają sobie sprawę, że praktyka to jest coś innego niż teoria.
Radna Krystyna Wojnicka poinformowała, że na Komisji Budżetu pani Skarbnik udzieliła bardzo szczegółowych wyjaśnień. Radna chciała jednak podzielić się refleksją na temat przedłożonej informacji. Podobnie jak przy sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok ubiegły brakuje informacji o dochodach należnych ze środków pomocowych, ze środków unijnych. Może nie jest to takie obojętne, ponieważ brak tych środków finansowych powoduje brak płynności, są to kolejne kredyty. Będą również konsekwencje i w latach następnych. Za pół roku przekroczone zostało 50% zapłaconych odsetek, tj. 360.000 zł. Pan Starosta mówił o poczynaniach w Urzędzie Marszałkowskim, jeśli chodzi o pozyskanie środków pomocowych, ale minęło już 8 miesięcy tego roku. Radna zastanawia się czy taka wizyta nie powinna odbyć się wcześniej. Tym bardziej, że w tych 900.000 zł dotacji jest 700.000 zł za rok ubiegły. Środków pomocowych jest bardzo mało, ale trzeba mieć nadzieję, że te parę miesięcy, które pozostały do końca roku, coś zmieni. Poinformowała, że wstrzymała się od głosu przy przyjmowaniu informacji z wykonania budżetu z I półrocze, z tego właśnie tytułu.
Więcej uwag radni nie zgłosili.
7. Podjęcie uchwał.
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska poinformowała, że w dniu 16 lipca 2012r. radny Mirosław Kępka złożył rezygnację z pracy w Komisji Edukacji i Promocji.
W związku z powyższym konieczne jest podjęcie zmian uchwały w sprawie składu osobowego ww. komisji.
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Uchwała Nr XVIII/95/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Rady Powiatu,
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska przedstawiła uchwałę w sprawie poparcia stanowiska Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego dotyczącego upraw roślin genetycznie modyfikowanych.
Region Województwa Zachodniopomorskiego, a więc również nasz powiat powinien gwarantować rolnikom możliwość funkcjonowania gospodarstw ekologicznych oraz prowadzenia ekoturystyki.
Dopuszczenie upraw zmodyfikowanych genetycznie stanowi zagrożenie dla zdrowia ludzi i środowiska naturalnego.
Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego, lokalne samorządy gmin jak i sąsiadujące powiaty podjęły uchwały dotyczące sprzeciw wobec upraw roślin genetycznie zmodyfikowanych (GMO), wychodząc tym samym naprzeciw zapotrzebowaniu konsumentów na zdrową i bezpieczną żywność.
Poparcie stanowiska Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego o utworzeniu na całym jego obszarze strefy wolnej od upraw roślin zmodyfikowanych genetycznie, pozwala na tworzenie wizerunku regionu, w którym produkuje się żywność wysokiej jakości metodami przyjaznymi w środowisku.
Uchwała Nr XVIII/96/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie poparcia stanowiska Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego dotyczącego upraw roślin genetycznie modyfikowanych,
Podjęta pozytywnie, 13 głosami za uchwała przy 1 głosie wstrzymującym
(głosowało 14 radnych)
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska przedstawiła uchwałę o zmianie uchwały w sprawie ustanowienia Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” i Regulaminu jego przyznawania
Nadanie Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” jest wyrazem uznania dla tych ludzi, których dokonania i zasługi wykraczają poza granice zwykłego obowiązku i dla tych organizacji i instytucji, które wnoszą szczególnie trwały i niepowtarzalny wkład w historię, znaczenie i rozwój Powiatu Świdwińskiego.
Komisja opiniująca wnioski o przyznanie Wyróżnienia Honorowego „Za zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” zawnioskowała, aby osoba wyróżniona, była osobą pełnoletnią.
W związku z ww. wnioskiem Komisji koniczne jest podjęcie stosownej uchwały.
Uchwała Nr XVIII/97/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. o zmianie uchwały w sprawie ustanowienia Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” i Regulaminu jego przyznawania,
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska przedstawiła uchwałę w sprawie przyznania Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego”. Za szczególne zasługi na rzecz rozwoju Powiatu Świdwińskiego Rada Powiatu przyznaje Wyróżnienie Honorowe „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” dla pana Pawła Gasztolda.
Ustanowienie Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” ma na celu uhonorowanie osób, organizacji i instytucji, które w sposób szczególny przyczyniają się do rozwoju Powiatu Świdwińskiego na różnych płaszczyznach działalności m.in.: gospodarczej, społecznej, kulturalnej i sportowej. Nadanie Wyróżnienia jest wyrazem uznania dla tych wszystkich, których dokonania i zasługi wykraczają poza granice zwykłego obowiązku i dla tych organizacji i instytucji, które wnoszą szczególnie trwały i niepowtarzalny wkład w historię, znaczenie i rozwój Powiatu Świdwińskiego.
Komisja na swym posiedzeniu w dniu 22 sierpnia 2012 r. rozpatrzyła złożony wniosek i pozytywnie go zaopiniowała kierując projekt stosownej uchwały pod obrady sesji Rady Powiatu Świdwińskiego.
Uchwała Nr XVIII/98/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie przyznania Wyróżnienia Honorowego „Za Zasługi dla Powiatu Świdwińskiego” ,
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska poinformowała, że zgodnie z założeniami wdrażanej reformy szkolnictwa zawodowego w systemie oświaty zmianie ulegną typy szkół ponadgimnazjalnych. Zamiast zasadniczej szkoły zawodowej o okresie nauczania nie krótszym niż dwa lata i nie dłuższym niż trzy lata, której ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także dalsze kształcenie w dwuletnim uzupełniającym liceum ogólnokształcącym i trzyletnim technikum uzupełniającym, funkcjonować będzie trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa, której ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminów potwierdzających kwalifikacje w danym zawodzie, a także dalsze kształcenie począwszy od klasy drugiej liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.
Z dniem 1 września 2012 r. przekształca się następujące zasadnicze szkoły zawodowe o cyklu kształcenia od dwóch do trzech lat na podbudowie gimnazjum w trzyletnie zasadnicze szkoły zawodowe, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a w brzmieniu nadanym ustawą o zmianie ustawy o systemie oświaty:
1) Zasadniczą Szkołę Zawodową nr 1 wchodzącą w skład Zespołu Szkół Rolniczych CKP im. Stefana Żeromskiego w Świdwinie,
2) Zasadniczą Szkołę Zawodową nr 2 wchodzącą w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Władysława Broniewskiego w Świdwinie,
3) Zasadniczą Szkołę Zawodową wchodzącą w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie – Zdroju.
Uchwała Nr XVIII/99/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. o przekształceniu szkół zasadniczych zawodowych,
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska przedstawiła uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki w Narodowym Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Świdwińskiego w latach 2011-2013” .
W ramach Systemu zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) Część 1) Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej, Powiat Świdwiński złożył wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Świdwińskiego w latach 2011-2013”. Powiat wnioskował o dofinansowanie w formie dotacji i pożyczki. Przedsięwzięcie otrzymało pozytywną ocenę Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Upoważnienie do zaciągnięcia zobowiązania w określonej wysokości jest jednym z dokumentów wymaganych na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie. Wysokość oprocentowania wynosić będzie WIBOR 3M+50 pkt bazowych. Wysokość oprocentowania na stawce WIBOR na dany rok kalendarzowy, ustala się na podstawie wysokości tej stawki z ostatniego dnia roboczego poprzedniego roku kalendarzowego.
Uchwała Nr XVIII/100/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki w Narodowym Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Świdwińskiego w latach 2011-2013”,
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska przedstawiła uchwałę o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego na 2012 rok.
Zwiększenie dochodów o kwotę 189.776 zł nastąpiło na skutek:
1. zwiększonych dochodów realizowanych przez jednostki organizacyjne o kwotę 163.776 zł , w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie-Zdroju o kwotę 14.500 zł , Domu Pomocy Społecznej w Modrzewcu o kwotę 115.000 zł, w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sławoborzu o kwotę 9.276 zł oraz Zespole Szkół Rolniczych CKP w Świdwinie ( w dziale Internaty i bursy szkolne) o 25.000 zł
2. otrzymania darowizny w kwocie 26.000 zł od Nadleśnictwa w Gościnie, Nadleśnictwa w Połczynie oraz Nadleśnictwa w Świdwinie – przeznaczonych na wspomożenia działań Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdwinie .
Zwiększenie wydatków o kwotę 189.776 zł nastąpiło w wyniku:
1. zwiększonych dochodów w jednostkach organizacyjnych, oraz przeznaczenia zgodnie z wolą darczyńców, otrzymanej (w postaci gotówki) darowizny na wydatki Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Świdwinie.
Przeniesienie planowanych dochodów i przeniesienie planowanych wydatków między działami klasyfikacji budżetowej, należy do kompetencji Rady Powiatu.
Uchwała Nr XVIII/101/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 30 sierpnia 2012 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego na 2012 rok.
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Starosta Mirosław Majka poinformował, że w ubiegłym roku, w sierpniu, Rada Powiatu podjęła uchwałę o woli nieodpłatnego nabycia udziałów w PKS Świdwin od Ministra Skarbu. Wyszli wówczas naprzeciw mieszkańcom, którzy są oddaleni od głównych linii komunikacyjnych.
Zarząd Powiatu wyraził wolę, aby również Gminy przystąpiły do tego projektu.
Po uchwale kolejnym krokiem musiałby być wniosek organizacyjny. Nie został on jednak złożony, ponieważ w międzyczasie został złożony wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie zakupu czterech autobusów ( 2 małe i 2 duże) w wysokości ok. 400.000 zł. Były prowadzone rozmowy z Ministrem Skarbu a Starostwem czy jeżeli Starostwo przejmie PKS to czy pieniądze te będą nadal zagwarantowane. Minister poinformował, że wówczas zmieni się właściciel, więc nie będzie tych środków. Otrzymanie dotacji jest możliwe m.in. po otrzymaniu przez Ministra Skarbu dokumentu potwierdzającego wniosek przez Komisję Europejską. Komisja Europejska nie zatwierdziła jeszcze przedmiotowego wniosku.
Powiat nie chcąc utracić 400.000 zł dotacji, wniosek o nieodpłatne nabycie udziałów złoży po zatwierdzeniu przez Komisję Europejską wniosku o pomocy publicznej dla PKS Świdwin. I na to przystał Minister. W rozmowie, we wtorek, pani Prezes Beatą Mieczkowska – Miśtak poinformowała, że prawdopodobnie we wrześniu, najpóźniej w październiku te pieniądze mają spłynąć na konto Spółki. Realizacja tego projektu nie jest jednorazowa. Co roku nabywałaby kolejne autobusy.
W związku z tym wraca temat komunalizacji Spółki, nad którym należy się dobrze zastanowić.
Sytuacja finansowa PKS w Świdwinie jest najprawdopodobniej trudna, ale nie tragiczna, głównie dla tego, że pojawił się konkurent na trasie Połczyn-Zdrój – Świdwin - Połczyn-Zdrój. W tym temacie została podjęta już nie jedna interwencja.
Pani Prezes zobowiązała się na początku września spotkać z Zarządem Powiatu i przedstawić sytuację Spółki.
Na bieżąco prowadzone są również rozmowy z innymi samorządami, niekoniecznie z terenu Powiatu Świdwińskiego, żeby np. połączyć dwie podobne firmy.
Radna Krystyna Wojnicka poprosiła, aby Zarząd Powiatu poinformował radych, gdy informacja zostanie już przekazana.
Radny Jacek Hernoga poinformował, że pani Prezes Beata Mieczkowska-Miśtak jest zaproszona na najbliższe posiedzenie Komisji Infrastruktury.
9. Wolne wnioski.
Radni nie zgłosili żadnych wniosków.
10. Zakończenie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że porządek obrad został wyczerpany i o godz. 15.45 zamknęła obrady XVIII sesji Rady Powiatu w Świdwinie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodnicząca Rady
Marta Kozik Danuta Malitowska
Liczba wyświetleń: 64
2023-11-24 23:07 Migracja strony