POZWOLENIE NA BUDOWĘ/ROZBIÓRKĘ.

POZWOLENIE NA BUDOWĘ/ROZBIÓRKĘ.

 

Potrzebne dokumenty

  1. cztery egzemplarze projektu budowlanego, wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy - Prawo budowlane,

  2.  oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

  3.  decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest wymagana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym,

  4.  specjalistyczną opinie, o której mowa w art. 33 ust 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,

  5.  postanowienie o uzgodnieniu, z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej, projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt. 4 ustawy - Prawo budowlane.

  6.  upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora.

 

  1. Do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę, należy dołączyć:

    1.  zgodę właściciela obiektu,

    2.  szkic usytuowania obiektu budowlanego,

    3.  opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,

    4.  opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,

    5.  pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi,

    6.  w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu,

    7.  upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora.

 Opłaty:

 

Opłata skarbowa od pozwolenia na budowę nowego obiektu budowlanego wynosi:

1. budynku przeznaczonego na wykonywanie w działalności gospodarczej innej niż rolnicza - za każdy m2 powierzchni użytkowej

1,00 zł
ale nie więcej niż 539 zł

2. budynku służącego celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym

14 zł

3. innego budynku

48 zł

4. studni oraz urządzeń do usuwania nieczystości stałych i ścieków

20 zł

5. budowli związanych z produkcją rolną

112 zł

6. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg. z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi

2143 zł

7. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych o długości do 1 km

105 zł

8. innych budowli

155 zł

9. urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym

91 zł

Opłata skarbowa od pozostałych pozwoleń

82 zł

Opłata skarbowa od zatwierdzenia projektu budowlanego

47 zł

Opłata skarbowa od przeniesienia decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby

90 zł

Opłata skarbowa od pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego

36 zł

Pełnomocnictwo

17 zł

 

 Opłata skarbowa od pozwolenia na  przebudowę lub remont obiektu budowlanego oraz na wznowienie robót wynosi 50% stawek określonych powyżej. Zwalnia się od opłaty skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego oraz sprawy służby zdrowia, nauki szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej

Opłaty skarbowe należy wnosić w kasie Urzędu Miasta Świdwin lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Świdwin

PKO Bank Polski S.A. Oddział w Świdwinie

Nr konta 04 1020 2791 0000 7802 0288 9665

 

Gdzie załatwiać:

 Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa tj w pok. nr 11, natomiast odbiór decyzji lub informację można uzyskać na poszczególnych stanowiskach pracy Wydziału Architektury i Budownictwa, pok. nr 6 ,7 /tel. 094 50-344 lub 343, e-mail: ab@powiatswidwinski.pl

 

Od wydanej decyzji przez Starostę Świdwińskiego przysługuje stronie odwołanie do WOJEWODY ZACHODNIOPOMORSKIEGO w Szczecinie za pośrednictwem organu wydającego decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.