NIEODPŁATNE PRZENIESIENIE PRAWA WŁASNOŚCI GRUNTU POD BUDYNKAMI I RENCISTÓWEK, KTÓRE WCHODZIŁY W SKŁAD GOSPODARSTW ROLNYCH PRZEKAZANYCH NA RZECZ SKARBU PAŃSTWA W ZAMIAN ZA RENTĘ ROLNICZĄ
Podstawa prawna : art.6 ustawy z dnia 24 lutego 1989r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o podatku rolnym / Dz. U. z 1989r., Nr 10, poz. 53 z póź. zm. / , art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 roku o ubezpieczeniu społecznym rolników / Dz. U. z 1998r. Nr 7, poz. 25 z póź. zm./
I.WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu pod budynkami i rencistówki, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za emeryturę lub rentę rolniczą.
Formularz wniosku do pobrania
II. OSOBY UPRAWNIONE DO ZWROTU:
1. Osoby, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę lub emeryturę.
2. Współmałżonkowie osób wymienionych w punkcie 1.
- w przypadku rencistówek i budynków pozostawionych w dożywotnim użytkowaniu nie wymagane są żadne załączniki,
- w przypadku budynków pozostawionych na własność do wniosku należy dołączyć aktualny odpis z Kw / po przeprowadzonym postępowaniu spadkowym/
3. Zstępni osób wymienionych w pkt. 1.
- w przypadku rencistówek i budynków pozostawionych w dożywotnim użytkowaniu do wniosku dołączyć należy poświadczenie o użytkowaniu wnioskowanej nieruchomości / AWRSP OT w Szczecinie Przedstawicielstwo Świdwin ,Urząd Gminy/ oraz dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa z osobą zdającą gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa,
- w przypadku budynków pozostawionych na własność do wniosku należy dołączyć aktualny odpis z Kw / po przeprowadzonym postępowaniu spadkowym/ .
4. Właściciele budynków, które wchodziły niegdyś w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę lub emeryturę a nie będące spokrewnione z osobą przekazującą.
Do wniosku należy dołączyć aktualny odpis z Kw
III. OPŁATY:
Nie pobiera się
IV. TERMIN ODPOWIEDZI :
Do 30 dni.
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA :
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.
- Katarzyna Walkowiak
VI.TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję/ odwołanie składa się w sekretariacie Starostwa/ w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Opłata skarbowa :
1. za odwołanie 5,00 zł
2. za każdy załącznik - 0,50 zł
VII. UWAGI:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
Informacje sporządziła i odpowiada za jej treść:
Katarzyna Walkowiak
Liczba wyświetleń: 67
Źródło informacji: Andrzej Sokołowski
Data źródła: 2008-04-21 15:50
2023-11-24 23:07 Migracja strony