INFORMACJA O PRACY ZARZĄDU
W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM
21 czerwca 2011r.
Ostatnia Sesja Rady Powiatu odbyła się w dniu 26 maja 2011r.
Zarząd Powiatu w okresie międzysesyjnym odbył dwa posiedzenia podczas których podjęto 4 uchwały.
1. W sprawie rozstrzygnięcia II edycji otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2011 r.
W odpowiedzi na ogłoszoną II edycję konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2011 r. wpłynęło siedem ofert. Komisja konkursowa na posiedzeniu dnia 24 maja 2011 r. dokonała oceny ofert
Dotację na realizację zadań publicznych w 2011 r. otrzymali:
- Ochotnicza Straż Pożarna w Rokosowie – 8 000 zł
- Stowarzyszenie „Teen Challenge” Chrześcijańska Misja Społeczna – 2 500 zł
- Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych w Świdwinie – 2 000 zł
- Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne „Carpe Diem” w Świdwinie – 760 zł
- Polskie Stowarzyszenie Diabetyków – 3500 zł
- Stowarzyszenie na rzecz Inicjatyw Społecznych „Kariatyda” – 2 000 zł
2. W sprawie wyrażenia opinii w sprawie pozbawienia dróg położonych w mieście Białogard kategorii dróg powiatowych i jednocześnie zaliczenia ich do kategorii dróg gminnych.
Na wniosek Zarządu Powiatu w Białogardzie z dnia 20 maja 2011r.
Zarząd pozytywnie zaopiniował pozbawienie kategorii dróg powiatowych ulic
w mieście Białogard – ulic Batalionów Chłopskich, Dąbrowszczaków, Grunwaldzkiej, Kisielice Duże, 1 Maja, Ogrodowej, Józefa Piłsudskiego, Połczyńskiej, Świdwińskiej, Wojska Polskiego, Zwycięstwa i zaliczenie ich do kategorii dróg gminnych.
3. Dwie uchwały dotyczyły konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Świdwinie. W odpowiedzi na ogłoszony przez Zarząd Powiatu w Świdwinie konkurs na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Świdwinie wpłynęła jedna oferta.
Dnia 26 maja 2011 r. został przeprowadzony konkurs. Komisja konkursowa wyłoniła kandydata na stanowisko dyrektora. Zarząd Powiatu podjął uchwały w sprawie zatwierdzenia konkursu oraz powierzenia na 5 lat szkolnych stanowiska dyrektora w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Pani Bogumile Pawlik.
Tematy obrad Zarządu Powiatu.
1. Na posiedzeniu dnia 9 czerwca br., Zarząd zapoznał się z sprawozdaniem z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdwinie za 2010r.
Na terenie powiatu w 2010 r. funkcjonowały 92 rodziny zastępcze, w których umieszczonych było 154 dzieci. W ubiegłym roku 10 dzieci rozpoczęło proces usamodzielniania. Od 1 grudnia 2010 r. funkcjonują 2 rodziny zawodowe.
W ubiegłym roku miesięczny koszt utrzymania mieszkańca w DPS w Modrzewcu wynosił 2.593,00zł, w DPS w Krzecku 2.463,30zł.
W Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej, Socjalizacyjnej „Dzieciowisko” opieką całodobową objętych było 33 dzieci. Miesięczny koszt utrzymania wychowanka w 2010 r. wynosił 2.595zł.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie od 2008 r. realizuje projekt systemowy „Samodzielność Zobowiązuje” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszu Społecznego. W projekcie udział wzięło 10 usamodzielnianych wychowanków, którzy opuścili placówki opiekuńczo-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, zakłady poprawcze, rodziny zastępcze oraz 40 osób niepełnosprawnych w wieku aktywności zawodowej. Budżet projektu wyniósł 513.765,00 zł, w tym 51.765,00 zł wkład własny. Program będzie realizowany do 2013 roku.
W ubiegłym roku z środków PFRON przeznaczonych na rehabilitację społeczną dofinansowano:
- likwidację barier architektonicznych dla 20 osób,
- zakup przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych dla 69 osób,
- pobyt na turnusie rehabilitacyjnym dla 37 osób.
2. Dnia 9 czerwca br. Zarząd wyraził zgodę na wykonanie robót dodatkowych w ramach przebudowy drogi powiatowej nr 1061Z Rąbino – Bierzwnica na odcinku Rąbino-Sława, tj. poszerzenie jezdni na niektórych odcinkach wartość tych robót dodatkowych to 41.520,33 zł + VAT.
3.Na posiedzeniu dnia 13 czerwca 2011r. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Zarządu Szpitali Polskich SA w Katowicach z dnia 26 maja 2011r. w sprawie obniżenia wynagrodzenia z tytułu dzierżawy sprzętu medycznego i wyposażenia ZOZ
w Połczynie – Zdroju w związku ze zmianą jego ilości.
Zawarta w dniu 29 stycznia 2010r umowa zobowiązuje dzierżawcę /Szpitale Polskie SA/ do uiszczania zryczałtowanej miesięcznej stawki czynszu. W związku z powyższym zmiana ilości dzierżawionego sprzętu medycznego i wyposażenia ZOZ nie wpływa na wysokość należnego wynagrodzenia.
Zarząd Powiatu nie przyjął złożonej w dniu 26 maja 2011r. przez Zarząd Spółki Szpitale Polskie S.A. w Katowicach oferty wykupu części sprzętu medycznego oraz wyposażenia Zespołu Opieki Zdrowotnej w likwidacji w Połczynie- Zdroju.
Likwidator ZOZ ponownie złożył Szpitalom Polskim ofertę sprzedaży dzierżawionego sprzętu i aparatury ZOZ. Spółka wyraziła gotowość nabycia części przedłożonych w spisie pozycji za ogólną kwotę 163.160,00zł. Kwota ta stanowi 37,52% wyceny tych pozycji (422.700,00 zł). Zarząd nie wyraził zgody na sprzedaż sprzętu medycznego i wyposażenia ZOZ w Połczynie – Zdroju. Umowa dzierżawy z 29 stycznia 2010r. przewiduje możliwość zakupu przez dzierżawcę sprzętu objętego umową w ramach prawa pierwokupu, jednakże po cenach ustalonych przez rzeczoznawcę majątkowego.
Ponadto Zarząd Powiatu rozpatrzył sprawy i przygotował projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Powiatu.
Liczba wyświetleń: 65
2023-11-24 23:07 Migracja strony