INFORMACJA O PRACY ZARZĄDU
W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM 


Zarząd Powiatu w okresie sprawozdawczym, tj. od 27 października 2011r. do 24 listopada 2011r. odbył 3 posiedzenia,  podczas których podjęto 6 uchwał, w tym
1. Trzy dotyczyły zmian w budżecie w toku jego wykonywania.
Na podstawie decyzji Wojewody Zachodniopomorskiego budżet Powiatu Świdwińskiego został zwiększony o kwotę 222 tys. zł z tytułu dotacji celowej na zadania własne realizowane przez powiat. Kwota ta przeznaczona jest na dofinansowanie remontu dachu w Domu Pomocy Społecznej w Krzecku.
Po zmianach dokonanych na posiedzeniu Zarządu w dniu 22 listopada 2011r., budżet powiatu zamyka się kwotami:
- dochodami w wysokości –  60.359.193 zł
- wydatkami w wysokości -  64.131.145 zł
- deficytem budżetowym w wysokości - 3.771.952 zł.
2. Na posiedzeniu w dniu 15 listopada 2011r. Zarząd podjął uchwały w sprawie projektu uchwały budżetowej Powiatu Świdwińskiego na 2012r. oraz w sprawie projektu uchwały wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Świdwińskiego na lata 2012 – 2022. Uchwały te Zarząd przesłał do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
W projekcie Uchwały Budżetowej na 2012 rok zaplanowano:
- dochody w wysokości   59.405.357 zł
- wydatki w wysokości    63.474.063 zł
W wyniku zaplanowanych dochodów i wydatków, projekt budżet powiatu na 2012 rok zamyka się deficytem budżetowym  w wysokości  4.068.706   zł.

3. Zarząd podjął również uchwałę w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Świdwinie ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego


Tematy obrad Zarządu Powiatu.
1. Zarząd Powiatu na wniosek Przedsiębiorstwa WENO Węgrzyn i Nowacki spółka jawna w Choszcznie zaakceptował podwykonawcę robót przy realizacji projektu - „Budowa kotłowni gazowej wraz z wykonawcą instalacji c.o. w budynku przychodni lekarskiej przy ul. Drawskiej 38”. Podwykonawca – firma PRO ENVIRO Golczyk Siwiec Spółka jawna w Świdwin, wykona instalację technologii kotłowni i instalacji c.o.
2. Na posiedzeniu w dniu 8 listopada 2011r. Zarząd przyjął informację o zamiarze kupna  Przychodni przy ul. Drawskiej 38.
W minionej kadencji samorządowej, Zarząd Powiatu kilkakrotnie ogłaszał nieograniczone przetargi oraz rokowania na sprzedaż tego budynku (pierwszy przetarg  - czerwiec 2008 r.). Wartość pierwszej wyceny 2 mln 400 tys. zł.
W wyniku ogłoszonych przetargów i rokowań nie wyłoniono nabywcy - pomimo znacząco obniżonej ceny. Powiat poniósł koszty związane z wyceną budynku oraz ogłoszeniem przetargów.
W związku z tym, w przypadku podjęcia decyzji o sprzedaży lokalu, Zarząd rozważy możliwość pobrania od wnioskodawców zaliczki na poczet kosztów przygotowania  sprzedaży w tym  kosztów wyceny. Zaliczka przepadnie w przypadku rezygnacji z zakupu.


Ponadto Zarząd Powiatu rozpatrzył sprawy i przygotował projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Powiatu