Uchwała Nr XXXII/166/13
Rady Powiatu w Świdwinie
z dnia  19 grudnia 2013 roku

w sprawie ustalenia wysokości opłat związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu obowiązujących w roku 2014.



    Na podstawie art. 12 pkt 11 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595) i art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137) oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2014 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym (Monitor Polski z 2013 r. poz. 704), Rada Powiatu w Świdwinie uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwała określa wysokość opłat za usunięcie pojazdów w trybie art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, opłat za przechowywanie tych pojazdów na parkingu strzeżonym oraz kosztów powstałych w związku z wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadku, o którym mowa w art. 130a ust. 2a tej ustawy.

§ 2

Ustala się następujące wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi:

1)    rower lub motorower – 111,00 zł;
2)    motocykl – 220,00 zł;
3)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 483,00 zł;
4)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 7,5 t – 603,00 zł;
5)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 do 16 t – 854,00 zł;
6)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 1.259,00 zł;
7)    pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1.532,00 zł;

§ 3

1. Ustala się następujące wysokości opłat za jedną dobę przechowywania pojazdu:

1)    rower lub motorower – 18,00 zł;
2)    motocykl – 25,00 zł;
3)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 38,00 zł;
4)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 7,5 t – 50,00 zł;
5)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 do 16 t – 72,00 zł;
6)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 134,00 zł;
7)    pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 198,00 zł;

2. Opłatę nalicza się za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.

§ 4

Ustala się następujące wysokości kosztów powstałych w związku z wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu, w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu:

1)    rower lub motorower – 56,00 zł;
2)    motocykl – 110,00 zł;
3)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 242,00 zł;
4)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 7,5 t – 302,00 zł;
5)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 do 16 t – 427,00 zł;
6)    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 630,00 zł;
7)    pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 766,00 zł;

§ 5

Traci moc uchwała Nr XXI/119/12 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Świdwinie.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
































U Z A S A D N I E N I E

    Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu dla pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym należy do zadań własnych powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust. 6 ww. ustawy Rada Powiatu corocznie uchwala wysokość opłat, kosztów usuwania z drogi i przechowywania pojazdów na obszarze danego powiatu. Na każdy rok kalendarzowy minister właściwy do spraw finansów publicznych ogłasza w „Monitorze Polskim” maksymalne stawki opłat.
Minister Finansów obwieszczeniem z dnia 1 sierpnia 2013 r. (Monitor Polski Poz. 704) ogłasza następujące maksymalne stawki opłat obowiązujących w 2014 r.:
 1) rower lub motorower:
a) za usunięcie – 111 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 18 zł;
2) motocykl:
a) za usunięcie – 220 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 25 zł;
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
a) za usunięcie – 483 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 38 zł;
 4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:
a) za usunięcie – 603 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 50 zł;
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:
a) za usunięcie – 854 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 72 zł;
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:
a) za usunięcie – 1259 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 134 zł;
7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
a) za usunięcie – 1532 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 198 zł.

Opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdów stanowią dochód własny powiatu.





Sporządził: S. Michalski