Uchwała Nr XV/77/12
Rady Powiatu w Świdwinie
z dnia 29 marca 2012 r.

w sprawie delegowania radnych do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku




    Na podstawie art. 38a ust. 5 pkt 2, ust. 9 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1592; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 167, poz. 1759; z 2007 r. Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281)  uchwala co następuje:


§1


Do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego deleguje się radnych:

    Helena Kłusewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu

    Zenon Diakun – Przewodniczący Komisji Edukacji i Promocji Rady Powiatu


§2


Wykonanie uchwały powierza się Staroście Świdwińskiemu.


§3


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


U Z A S A D N I E N I E


Zgodnie z art. 38a ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, tworzy się komisję bezpieczeństwa i porządku, zwaną dalej „Komisją”.
Obecny skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku został ustalony Zarządzeniem Starosty Nr 23/2008 z dnia 19 maja 2008 r. Kadencja Komisji trwa 3 lata. W jej skład wchodzi między innymi dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu.
W związku z tym, że upłynął 3 letni okres kadencji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, zasadnym jest podjęcie przez Radę Powiatu uchwały delegującej dwóch radnych do prac tej Komisji.