Uchwała Nr V/38/2011
Rady Powiatu w Świdwinie
z dnia 28 marca 2011 r.
w sprawie udzielenia przez Powiat Świdwiński poręczenia spłaty pożyczki zaciągniętej przez Międzygminne Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Spółka z o.o.
w Wardyniu Górnym
Na podstawie art.12 pkt 8 lit d ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 220, poz.1688, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 167, poz.1759; z 2007 r. Nr 173, poz.1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223 poz.1458; z 2009 r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz.1240 z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 106. poz. 675) i art. 94 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych( Dz. U. Nr 157, poz.1240; z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726) uchwala się, co następuje:
§ 1.
1. Wyraża się zgodę i upoważnia Zarząd Powiatu w Świdwinie do poręczenia weksla in blanco w celu zabezpieczenia spłaty pożyczki udzielonej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie w kwocie 150.000 zł (słownie sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), zaciągniętej przez Międzygminne Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Spółka z o.o. w Wardyniu Górnym i przeznaczonej na realizację projektu „Usprawnienie systemu gospodarki odpadami poprzez zakup sprzętu specjalistycznego dla Międzygminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami w Wardyniu Górnym (MPGO Sp. z o.o.)”.
2. Wysokość poręczenia przez Powiat Świdwiński wynosi 29.000,00 zł (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy złotych) tj. w wysokości proporcjonalnej do posiadanych udziałów w MPGO Sp. z o.o.
§ 2.
Poręczenie będzie obejmować spłatę rat pożyczki do kwoty 29.000,00 zł – w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2012 roku.
§ 3.
Źródłem ewentualnej spłaty poręczonego kredytu będą dochody własne powiatu.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Świdwinie.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
U Z A S A D N I E N I E
Międzygminne Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. w Wardyniu Górnym zagospodarowuje odpady komunalne.
W związku z koniecznością polepszenia gospodarki odpadami oraz zwiększenia konkurencyjności i efektywności, Spółka poszerza działalność o zbiórkę i transport odpadów własnym sprzętem.
W tym celu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, przystąpiła do realizacji projektu pn. „Usprawnienie systemu gospodarki odpadami poprzez zakup sprzętu specjalistycznego dla Międzygminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami w Wardyniu Górnym (MPGO Sp. z o.o.)”
Realizacja projektu umożliwi zakupienie dwóch specjalistycznych pojazdów do zbiórki odpadów (śmieciarki i bramowca) oraz siatkowych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów surowcowych.
Całkowita wartość projektu wynosi 657.000 zł, dofinansowanie 403.893 zł. i stanowi 75% kosztów kwalifikowanych.
Pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, w kwocie 150.000 zł (słownie sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) będzie wkładem Spółki w realizację przedmiotowego projektu.
Sporządziła: L. Miętek
Liczba wyświetleń: 57
2023-11-24 23:07 Migracja strony