PROTOKÓŁ Nr XXIII/16
z sesji Rady Powiatu w Świdwinie odbytej dnia 27 października 2016 r.
w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego
1. Otwarcie sesji.
Przewodnicząca Rady Powiatu Danuta Malitowska otwierając obrady 23 sesji Rady Powiatu w Świdwinie powitała szanownych gości. W pierwszej kolejności przywitała Burmistrza Połczyna – Zdroju Barbarę Nowak, Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy Dorotę Tudrujek, panie i panów radnych, naczelników, dyrektorów oraz wszystkich gości z szacunkiem według sprawowanych funkcji i stanowisk.
2. Sprawy regulaminowe:
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają zmiany do porządku obrad sesji.
Radni nie zgłosili zmian do porządku obrad.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Sprawy regulaminowe:
stwierdzenie quorum
przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
3. Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Rynek pracy w Powiecie Świdwińskim. Rozwój gospodarczy Powiatu.
6. Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych za 2015 r.
7. Podjęcie uchwał:
w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Świdwińskiego
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego w 2017 roku”
w sprawie delegowania radnych Powiatu Świdwińskiego do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Świdwińskim
o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego
na 2016 rok,
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne wnioski.
10. Zakończenie obrad sesji.
Następnie poinformowała, że w obradach sesji uczestniczy 16 radnych, obrady sesji Rady Powiatu są prawomocne.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają uwagi do treści protokołu?
Radni nie zgłosili uwag, protokół został przyjęty jednogłośnie w głosowaniu.
3. Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
Starosta Mirosław Majka poinformował, że ostatnia sesja Rady Powiatu odbyła się w dniu 29 września 2016r.
Zarząd Powiatu w okresie międzysesyjnym odbył 4 posiedzenia, podczas których podjął 5 uchwał, w tym:
1) trzy w sprawie zmian w budżecie powiatu w toku jego wykonywania.
Po dokonanych zmianach budżet powiatu na 2016 rok zamyka się:
- dochody budżetu w wysokości 63.370.956 zł
- wydatki budżetu w wysokości 64.239.176 zł
- deficyt budżetowy w wysokości 868.220 zł.
2) uchwałę o ustanowieniu Regulaminu zamówień publicznych Powiatu Świdwińskiego Zmiany w „Regulaminie zamówień publicznych Powiatu Świdwińskiego” wynikają z nowelizacji ustawy, która spowodowała konieczność weryfikacji zapisów Regulaminu oraz w celu ułatwienia przeprowadzania postępowań przez Starostwo oraz Jednostki Organizacyjne.
3) uchwałę w sprawie ograniczenia udzielonych upoważnień.
Uchwała dotyczy procedury uzyskania przez kierowników jednostek organizacyjnych zgody Zarządu Powiatu na likwidację składników majątku
o wartości początkowej 3.500 zł i powyżej.
Zarząd Powiatu rozpatrzył także sprawy, które są przedmiotem dzisiejszej sesji Rady Powiatu.
W okresie międzysesyjnym Członkowie Zarządu uczestniczyli:
- 30 września – 1 października 2016r. – w uroczystych obchodach Jubileuszu
70 – lecia Liceum Ogólnokształcącego w Połczynie – Zdroju,
- 30 września 2016r-. w uroczystościach rocznicowych I Skrzydła Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie
- 4 października w spotkaniu Pożegnanie lata w Redle,
- 5 października 2016r. - spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie,
- 6 października 2016r. – w uroczystym podsumowaniu Pilotażowego Programu
pn. „Regionalna Akademia Rodziny 2015” w Łobzie,
- 7 października 2016r. – w Jubileuszu z okazji 10 – lecia działalności Chóru „Sonores’ w Świdwinie,
-7 października 2016r. w uroczystym otwarciu Willi Gryf w Domu Zdrojowym Gryf w Połczynie - Zdroju ,
- 11 października 2016r. – w XVII Powiatowym Konkursie Poezji i Piosenki Lwowskiej w Świdwinie,
- 13 października 2016r. – w Akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Świdwinie,
- 17 października 2016r. - w spotkaniu z okazji Powiatowego Dnia Edukacji Narodowej w ZSR CKP w Świdwinie,
- 18 października 2016r. – w spotkaniu w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie,
- 19 października 2016r. – w spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie w sprawie umowy PROW,
-20-21 października 2016r. – w szkoleniu w zakresie wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju w Łukęcinie,
- 21 października 2016r. – w Jubileuszu 70 -lecia Szkoły Podstawowej w Rąbinie,
- 22 października 2016r. w II Jesiennym Turnieju Piłki Ręcznej Dziewcząt
w Zespole Szkół Rolniczych CKP w Świdwinie
- 22 października 2016r. – w spotkaniu zorganizowanym przez Stowarzyszenie „Optymiści” ze Sławoborza,
- 22- 23 października 2016r. – w VIII Ogólnopolskim Turnieju w Mini Piłce Siatkowej Dziewcząt o Puchar Burmistrza Połczyna – Zdroju w Połczynie – Zdroju,
- 25 października 2016r. – w podpisaniu aneksu umowy PROW na inwestycję drogową Kołacz – Kołaczek oraz umowy PFRON w Szczecinie za zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych, dofinansowanie otrzyma Miasto Świdwin.
Wysoka Rada informację przyjęła.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
Radni nie zgłosili interpelacji.
5. Rynek pracy w Powiecie Świdwińskim. Rozwój gospodarczy Powiatu.
Burmistrz Połczyna- Zdroju Barbara Nowak przedstawiła informację
o rozwoju gospodarczym w Gminie Połczyn – Zdrój.
Szczegółowo omówiła:
Atuty Gminy,
Dostępność komunikacyjną,
Infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną,
Infrastrukturę ciepłowniczą,
Gospodarkę odpadami,
Infrastrukturę elektroenergetyczną,
Infrastrukturę gazową,
Rewitalizację Połczyna – Zdroju, na którą wydano 8,64 mln zł,
Elementy infrastruktury turystycznej gminy,
Bazę noclegową,
Infrastrukturę sportową,
Infrastruktura kulturalną,
Oświatę w gminie,
Rolnictwo,
Pomoc społeczną,
Strukturę społeczną i bezrobocie,
Przedsiębiorczość,
Problemy Gminy Połczyn – Zdrój związane z utrzymaniem statusu uzdrowiska,
Wsparcie przez Gminę podmiotów gospodarczych
Burmistrz podkreśliła, że stan Strefy uzdrowiskowej „A” dla gminy jest bardzo ważny, ponieważ to on będzie decydować czy będą budowane obiekty uzdrowiskowe, co w tej gminie jest rozwojem gospodarczym. Nie wszystko zależy od gminy, ale gmina nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek zaniechania, ponieważ wówczas można utracić pewne elementy bezpowrotnie.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Rynek pracy w Powiecie Świdwińskim umówiła zastępca dyrektora PUP
w Świdwinie Dorota Tudrujek.
Dyrektor omówiła rynek przedsiębiorców. Poinformowała, że z Urzędem współpracuje 524 przedsiębiorców, wymieniła największe z nich.
Powiat Świdwiński to zagłębie produkcji tworzyw sztucznych oraz przetwórstwa drewna.
Poinformowała radnych również o:
Poziomie bezrobocia w powiecie świdwińskim,
Strukturze bezrobocia,
Ofertach pracy,
Zatrudnianiu cudzoziemców,
Środkach na aktywizację bezrobotnych,
Kształceniu ustawicznym w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Naczelnik Wydziału Promocji Krzysztof Kowalewski przedstawił informacje dotyczące rozwoju gospodarczego Powiatu Świdwińskiego.
W szczególności omówił:
- zasoby ludzkie,
- podmioty gospodarcze narodowej w rejestrze REGON,
- podmioty gospodarki narodowej według sekcji PKD,
- podmioty prowadzące działalność gospodarczą w latach 2013 – 2015 w podziale na gminy,
- obszary strategiczne i kierunki rozwoju zgodnie ze Strategią Rozwoju Powiatu,
- działania podejmowane na rzecz współpracy z przedsiębiorcami,
- rolnictwo w powiecie,
- samorządowy ranking inwestycji na rok 2015.
Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Kierownik Biura LGD Agnieszka Brodowska omówiła założenia LGD – „Powiatu Świdwińskiego” na lata 2016 – 2022 w ramach PROW 2014 – 2020.
1. Uruchomienie nowych lub rozwój istniejących przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw społecznych lub inkubatorów przetwórstwa lokalnego, w tym z zachowaniem zasad ochrony środowiska oraz podnoszenie kompetencji przedsiębiorców.
16 nowych działalności gospodarczych, 13 rozwiniętych działalności gospodarczych; kwota 3 mln zł, w wyniku czego powstanie 29 miejsc pracy.
2. Budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, w tym z zachowaniem zasad ochrony środowiska.
25 nowych lub zmodernizowanych obiektów infrastruktury turystycznej rekreacyjnej lub kulturalnej; 1 mln 620 tys., co spowoduje wzrost liczby osób korzystających z obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej.
3. Działania mające na celu stworzenie lub doposażenie miejsc związanych
z lokalnym dziedzictwem lub działania remontowe, modernizacyjne, zabezpieczające obiekty będące lokalnym dziedzictwem, w tym z zachowaniem zasad ochrony środowiska.
11 zabytków poddanych pracom restauratorskim lub konserwatorskim,
5 podmiotów działających w sferze kultury, które otrzymały wsparcie; 550 tys., co spowoduje wzrost liczby osób odwiedzających zabytki i obiekty dziedzictwa lokalnego.
4. Działania promujące obszar LGD, w tym turystykę, produkty i usługi lokalne. Przeprowadzonych będzie 71 operacji w zakresie promocji obszaru LGD, w tym turystykę i produkty lokalne; 610 tys., będzie 47 wypromowanych miejsc lub usług będących potencjałem obszaru.
5. Działania przyczyniające się do wzmocnienia kapitału społecznego;
369.500 zł, 49 sztuk, 1900 osób, które skorzystają z doradztwa, 17 spotkań konsultacyjno – szkoleniowych.
Wójt Jerzy Anielski poinformował, że Gmina Brzeżno jest najmniejszą gminą w Powiecie Świdwińskim. Zajmuje powierzchnię 110 km2 i ma około 3000 ludności. Gmina dysponuje 6 jeziorami i jest typowo rolnicza. Gospodarstwa są dość duże, średnia wielkość gospodarstwa zbliża się do 50 ha. Jednak większość mieszkańców szuka zatrudnienia gdzie indziej. Bezrobocie w gminie sięga 20%.
W ostatnim czasie bardzo poprawił się stan dróg gminnych dzięki firmie budującej siłownie wiatrowe. Zyskała również droga powiatowa oraz wojewódzka. Na terenie gminy działają łącznie 63 podmioty gospodarcze, m.in.: przedsiębiorstwo usługowo – handlowe - 21, w tym budownictwo - 8, firmy zajmujące się transportem - 6, usługi rolnicze – 6, usługi medyczne – 8, sklepy – 12, rzemiosło artystyczne – 2, produkcja energii elektrycznej – 1, elektrownia wodna w Pęczerzyńskim Młynie oraz 4 gospodarstwa agroturystyczne.
Radny Janusz Wierzbicki poinformował, że czuje się zobligowany do wystąpienia, ponieważ to on był osobą zainteresowaną wprowadzeniem tej tematyki na obrady sesji Rady Powiatu. Radny zauważył, że trudno samym się ocenić, co można zrobić w zakresie rozwoju gospodarczego m. in. na terenie powiatu.
Zastanawia się czy przedstawione dzisiaj cyfry będą radnych satysfakcjonować. Czy społeczeństwo jest zadowolone z obecnego stanu gospodarki i życia, które prowadzi w tym środowisku? Pewnie odpowiedzi na te pytania byłyby różne, nie koniecznie satysfakcjonujące.
W swojej pracy zawodowej radny miał styczność z różnymi podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą.
Dzisiaj radni zostali poinformowani, że zmalała ilość miejsc pracy. Maleje liczba mieszkańców, bardzo mało jest przeprowadzanych inwestycji.
Po analizie można stwierdzić, że rynek gospodarczy w powiecie opiera się na osobach i podmiotach, które prowadzą działalność gospodarczą od wielu lat.
Baza oświatowa jest na bardzo wysokim poziomie, a mimo wszystko młodzież nie zostaje w powiecie.
Radny podkreślił, że podstawowym celem działalności gospodarczej jest zaspokajanie potrzeb społeczeństwa we wszystkich obszarach życia.
Elementy, które mają wpływ na rozwój gospodarczy to wolność rynku i konkurencja, niższe podatki, liberalizacja kodeksu pracy, prywatna własność środków produkcji, inwestycje, eksport. We współczesnych warunkach społeczno - gospodarczych ważnym czynnikiem rozwoju jest kapitał endogenny. Czynniki endogenne są to czynniki lokalne tj. siła robocza, zasobność w złoża mineralne, obyczaje, tradycje. I z tego wszystkiego powinno się korzystać. Jednak nie ma zbyt dużo możliwości. Dlatego też Gmina Połczyn – Zdrój powinna i skupia się na byciu miastem uzdrowiskowym. Położenie geograficzne powiatu nie wpływa pozytywnie na rozwój gospodarczy, ponieważ jest zaściankiem większych miast. Zasoby lokalne w odniesieniu do jednostek samorządu terytorialnego to:
- sprawny lider, który jest dobry do sformułowania długofalowej wizji rozwoju danego układu lokalnego, a przede wszystkim powinien skupić wokół siebie elitę lokalną,
- elita lokalna skupiająca najbardziej aktywne i kreatywne podmiot y prowadzące działalność gospodarczą, instytucje lokalne, stabilizujące poczynania lidera i dynamizujące rozwój lokalny.
- aktywna społeczność lokalna włączająca się w przedsięwzięcia inicjowane przez władze samorządowe lub same inicjujące rozwój.
- samorządu skłonnego do współpracy międzygminnej służącej m.in. wspólnemu rozwiązywaniu problemów,
- małe i średnie przedsiębiorstwa działających w sferze wytwórczej.
W ocenie radnego na terenie powiatu nie ma tych podmiotów i należałoby zadać pytanie: dlaczego ich nie ma?
Po wysłuchaniu przedstawicieli z Powiatowego Urzędu Pracy martwi, że jest ponad 50% „stałych” bezrobotnych, a ponad 1100 osób jest zatrudnionych z innego kraju.
Radny ma nadzieję, że do tematu rozwoju gospodarczego będzie się wracać często. Nawet w innej formule niż dzisiejsza sesja, którą radny uważa za niewystarczającą, ponieważ nie ma obecnych podmiotów gospodarczych, przede wszystkim tych znaczących. Myśli o corocznej organizacji konferencji właśnie z udziałem tych znaczących podmiotów gospodarczych.
Na koniec życzył sobie i innym radnym, aby byli bardziej otwarci w tym temacie
i szukali innych rozwiązań, tych, które są możliwe do zrobienia w obecnych warunkach.
Radni nie zgłosili więcej uwag do przedstawionej informacji.
Obrady opuścili radni: Jan Bronowicki, Wiesław Partacz oraz Marek Szczytkowski.
6. Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych za 2015 r.
Przewodnicząca Danuta Malitowska poinformowała, że pan Starosta wykonując dyspozycję zawartą w art. 25c ust. 12 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 814) przekazał informację sporządzoną w oparciu o wyniki analizy oświadczeń majątkowych złożonych w 2016 roku przez:
1. Członków Zarządu Powiatu (4 osoby).
2. Sekretarza Powiatu.
3. Skarbnika Powiatu.
4. Kierowników jednostek organizacyjnych powiatu (14 osób).
5. Osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu starosty (17 osób).
W wyniku przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych nie stwierdził nieprawidłowości. Oświadczenia były złożone w terminie przez wszystkie osoby do tego zobowiązane.
Zgodnie z właściwością miejscową trzydzieści sześć oświadczeń majątkowych przesłano do Urzędu Skarbowego w Białogardzie oraz jeden do Urzędu Skarbowego w Szczecinku.
Od naczelnika Urzędu Skarbowego w Szczecinku wpłynęło pismo, że po analizie oświadczenia majątkowego za rok 2015 Pani Anny Węglarz, dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Połczynie – Zdroju, dane zawarte
w oświadczeniu majątkowym nie budzą zastrzeżeń oraz oświadczenie zostało złożone w obowiązującym terminie.
Następnie Przewodnicząca odczytała pismo z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie dotyczące oświadczeń majątkowych Przewodniczącej Rady oraz Starosty.
Kolejne pismo zostało przesłane od Naczelnika Urzędu Skarbowego
w Białogardzie i zawiera informację sporządzoną w oparciu o wyniki analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych powiatu oraz przez pracowników samorządowych zobowiązanych do złożenia oświadczeń za rok 2015 oraz przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia
w trakcie 2015 i 2016 roku tj. na dzień powołania na stanowisko lub zatrudnienia oraz na dzień odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę.
W oparciu o informacje uzyskane od Przewodniczącego Rady Powiatu i Starosty oraz posiadane przez Organ ustalono, iż zobowiązane do złożenia oświadczeń były 53 osoby:
- 17 Radnych Powiatu, w tym 1 będący Przewodniczącym Rady, a 3 członkami Zarządu Powiatu,
- Starosta,
- 4 członków Zarządu Powiatu, w tym 3 będących także Radnymi Powiatu,
- Sekretarz Powiatu,
- Skarbnik Powiatu,
- 13 kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
- 19 osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty.
Wszystkie poddane analizie oświadczenia posiadają daty wpływu do Starosty, Przewodniczącego Rady lub Wojewody Zachodniopomorskiego. Analiza dat wpływu oświadczeń do organów przyjmujących wykazała, iż wszystkie zostały złożone w ustawowym terminie.
W analizowanych oświadczeniach stwierdzono następujące nieprawidłowości:
- w trzech przypadkach niekonsekwentnie podawana jest powierzchnia mieszkań oraz domu,
- w dwóch przypadkach nie podano tytułu prawnego do nieruchomości,
- w jednym przypadku niekonsekwentnie podana jest powierzchnia garażu oraz działki gruntu pod garażem,
- w trzech przypadkach nie podano działek gruntu pod domami mieszkalnymi lub budynkami,
- w pięciu przypadkach stwierdzono drobne rozbieżności w informacji o dochodach osiąganych z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskanych z każdego tytułu,
W części dotyczącej zobowiązań pieniężnych o wartości powyżej 10.000 zł ustalono, iż:
- w jednym przypadku nie podano w związku z jakimi zdarzeniami zaciągnięto zobowiązania oraz podano ich ratę zamiast stan zobowiązań pozostały do spłaty na dzień 31.12.2015 r.,
- w jednym przypadku podane zostały wartości nominalne zobowiązań, zamiast ich stan pozostały do spłaty na 31.12.2015 r.
W części dotyczącej wskazania miejsca położenia nieruchomości stwierdzono, iż w dwóch przypadkach nie podano miejsca położenia nieruchomości wykazanych w części A.II.4 oświadczeń majątkowych.
Analiza trzech oświadczeń majątkowych wykazała drobne nieścisłości, w związku z tym zaistniała konieczność wystąpienia do Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej o kontrolę tych oświadczeń majątkowych.
We wszystkich przypadkach analiza oświadczeń majątkowych przeprowadzona została przy uwzględnieniu:
- dochodu wynikających z zeznania osoby składającej oświadczenie oraz zeznania małżonka tej osoby za rok 2015,
- treści oświadczeń złożonych za lata poprzednie,
- innych dowodów, którymi dysponował organ podatkowy na czas analizy oświadczeń,
Nie ma podstaw do podejrzenia, że osoby składające oświadczenia majątkowe podały nieprawdę lub zataiły prawdę, skutkujące przekazaniem wniosków do Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej o kontrolę przedmiotowych oświadczeń. Wykazane powyżej uchybienia zdaniem Urzędu Skarbowego, są skutkiem braku należytej staranności przy sporządzaniu oświadczeń.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że jeśli koledzy radni są zainteresowani czy w ich oświadczeniach są nieprawidłowości, to zaprosiła do Biura Rady gdzie są dostępne pisma z Urzędu Skarbowego.
Dodała, że większość z radnych wzorcowo wypełniła niniejsze oświadczenia za co serdecznie podziękowała.
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionej informacji.
7. Podjęcie uchwał.
Naczelnik Wydziału Spraw Społeczno - Oświatowych Roman Kozubek przedstawił uchwałę w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Świdwińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego w 2017 roku”.
Ustawa z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 239 z późn. zm.) nakłada na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek uchwalania rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 tejże ustawy. Organizacje pozarządowe są ważnym partnerem dla samorządu, podejmując działania w zakresie różnych inicjatyw społecznych. Współpraca obu sektorów stwarza szansę na poprawę jakości życia mieszkańców powiatu świdwińskiego.
Projekt „Programu współpracy Powiatu Świdwińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2017 roku” poddano konsultacjom społecznym, zgodnie z Regulaminem w sprawie zasad przeprowadzania konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących ich działalności statutowej (Uchwała Nr XLII/221/10 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 28 września 2010 r.).
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Uchwała Nr XXIII/90/16 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Świdwińskiego
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego w 2017 roku”.
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Naczelnik przedstawił również uchwałę w sprawie delegowania radnych Powiatu Świdwińskiego do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Świdwińskim.
Tryb powoływania członków do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Świdwińskim, określił w drodze uchwały organ stanowiący powiatu. Mając na uwadze powyższe należy oddelegować dwóch radnych do składu tejże Rady.
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Uchwała Nr XXIII/91/16 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie delegowania radnych Powiatu Świdwińskiego do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Powiecie Świdwińskim.
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
Skarbnik przedstawiła uchwałę o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego na 2016 rok.
Zwiększenie dochodów o kwotę ( per saldo) 39.989 zł nastąpiło na skutek:
1. Zwiększenia dochodów o kwotę 199.989 zł na wniosek dyrektorów jednostek
- w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Połczynie-Zdroju o kwotę 7.104 zł,
- w Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Świdwinie o kwotę 4.885 zł,
- w Domu Pomocy Społecznej w Krzecku o kwotę 68.000 zł,
- w Domu Pomocy Społecznej w Modrzewcu o kwotę 120.000 zł
2. Zmniejszenia dochodów o kwotę 160.000 zł na wniosek dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Połczynie-Zdroju.
Zwiększenie wydatków o kwotę ( per saldo) 39.989 zł nastąpiło na skutek:
1.Zwiększenia planowanych wydatków o kwotę 199.989 zł tytułem zwiększonych dochodów w jednostkach organizacyjnych.
2. Zmniejszenia wydatków o kwotę 160.000 zł na wniosek dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Połczynie-Zdroju.
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Uchwała Nr XXIII/92/16 Rady Powiatu w Świdwinie z dnia 29 września 2016 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego
na 2016 rok.
Podjęta jednogłośnie (głosowało 14 radnych)
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Brak.
9. Wolne wnioski.
Starosta poinformował, że w dniu 14 października br. podpisana została umowa pomiędzy Zarządem Przyjaznego Szpitala a wykonawcą. W dniu 17 października br. rozpoczęły się roboty budowlane. Przedstawicielem powiatu jest pani Katarzyna Ciborowska. Dodał, że firma ma zakończyć prace do końca lutego przyszłego roku.
11. Zakończenie obrad sesji.
Przewodnicząca Rady poinformowała, że porządek obrad został wyczerpany i o godz. 16.20 zamknęła obrady XXIII sesji Rady Powiat
w Świdwinie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Marta Kozik Przewodnicząca Rady Danuta Malitowska
Liczba wyświetleń: 76
2023-11-24 23:07 Migracja strony