• Regulamin Zamówień publicznych
    93 KB

Uchwała nr 132/292/14
 
Zarządu Powiatu w Świdwinie
 z dnia 8 sierpnia 2014 r.
o ustanowieniu Regulaminu zamówień publicznych Powiatu Świdwińskiego
 


Działając na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn.zm) w zw. z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:
 
§ 1
1.  Wprowadza się Regulamin zamówień publicznych Powiatu Świdwińskiego, zwany dalej „Regulaminem”.
2.  Regulamin, stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 2
Regulamin obowiązuje wszystkie jednostki organizacyjne Powiatu.

§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§ 4
Traci moc Uchwała Zarządu Powiatu w Świdwinie nr 99/217/13 z dnia 29 października 2013r. w sprawie ustanowienia Regulaminu zamówień publicznych Powiatu Świdwińskiego.
 




UZASADNIENIE
 
Zmiany w „Regulaminie zamówień publicznych Powiatu Świdwińskiego”  wynikają z nowelizacji ustawy, która spowodowała konieczność weryfikacji zapisów Regulaminu oraz w celu ułatwienia przeprowadzania postepowań przez Starostwo oraz Jednostki Organizacyjne. Zmiany w szczególności dotyczą:
1.    Wykreślenia z § 3 ust. 3 pkt 1 – zapisu: „a zwłaszcza:
- określenie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami ustawy,
- ustalenie wartości zamówienia zgodnie z wymogami ustawy,
- określenie terminu realizacji zamówienia,
- określenie wymagań dla wykonawców oraz kryteriów ich oceny,
- określenie kryteriów oceny i wyboru ofert,
- przygotowanie projektu umowy.”
2.    Zmiana w § 7 ust. 1 pkt 2 , kwoty 14 000 (euro), na 30 000 (euro).
3.    Wykreślenie z § 7 ust. 7 - zapisu: dotyczącego pkt 1, 2 tj.: „również przestrzegać niżej wymienionych zasad:
1) przed zawarciem umowy o wartości przekraczającej kwotę 3 000,00 zł brutto (kwota za jednorazowy zakup) Zamawiający powinien dokonać analizy rynku w celu wybrania takiego wykonawcy, który zapewni odpowiednią jakość i korzystną cenę przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu wszystkich potrzeb zamawiającego; Analiza rynku polega w szczególności na: zapytaniu ofertowym skierowanym (m.in za pośrednictwem poczty tradycyjnej, elektronicznej, faksu, bezpośredniej rozmowy bądź rozmowy telefonicznej) do minimum 3 potencjalnych wykonawców oraz zebraniu minimum 1 ofert cenowej; wydrukowaniu minimum 3 ofert cenowych ze stron www.
2) zapytanie ofertowe winno zawierać informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, terminu realizacji zamówienia, istotnych warunków zamówienia, sposobu przygotowania oferty, terminu, miejsca i sposobu złożenia oferty. wzór zapytania ofertowego stanowi załącznik nr 10 do niniejszego Regulaminu.”
4.    Wykreślenie z § 7 ust. 7 pkt 3 zapisu: „w formie notatki służbowej wg. wzoru stanowiący załącznik nr 11 do niniejszego regulaminu.”
5.    Wykreślenie z § 8 zapisu: „Dokumentację postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzi się w formie pisemnej”
6.    Wykreślenie z § 9 zapisu ust. 5 tj. : „a w szczególności:
a.    precyzyjne i zgodne z SIWZ określenie przedmiotu i warunków realizacji zamówienia,
b.    precyzyjne określenie warunków odbioru (częściowego, końcowego) oraz ścisłe powiązanie ich z warunkami płatności,
c.    precyzyjne określenie warunków gwarancji,
d.    zamieszczenie klauzuli dotyczącej kar umownych lub innych sankcji w przypadku nie wypełnienia warunków umowy, oświadczenie o prawie do potrącenia kar umownych naliczonych przez Zamawiającego, z wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
e.    zamieszczenie klauzuli dotyczącej możliwości zmian zawartej umowy, z zachowaniem rygoru wynikającego z art. 144 ustawy,
f.    zamieszczenie klauzuli dotyczącej możliwości odstąpienia zamawiającego od umowy,
g.    zamieszczenie klauzuli dotyczącej stosowania właściwego prawa i właściwego sądu w przypadku rozstrzygania sporów dotyczących zawartej umowy.
7.    Wykreślenie z § 10 załączników:
1.    Załącznik nr 3 Ogłoszenie o postępowaniu prowadzonym w trybie licytacji elektronicznej
2.    Załącznik nr 4 Zaproszenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie negocjacji bez ogłoszenia/ z wolnej ręki
3.    Załącznik nr 5 Notatka z negocjacji
4.    Załącznik nr 6 Formularz ofertowy
5.    Załącznik nr 7 Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej
6.    Załącznik nr 8 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych)
7.    Załącznik nr 9 Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych
8.    Załącznik nr 10 Zapytanie ofertowe
9.    Załącznik nr 11 Notatka służbowa dotycząca zamówienia, którego udzielenie wyłączone jest z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych

Wszystkie zmiany zostały skonsultowane z Kierownikami jednostek organizacyjnych Powiatu. Powyższy Regulamin wraz z załącznikami celem jego zatwierdzenia, przekłada się Zarządowi Powiatu w Świdwinie.











Sporz: J. Małolepszy