Uchwała Nr XXV / 116 / 09 w sprawie uchwalenia planu pracy Rady i Komisji na 2009 r. oraz przyjęcia sprawozdań z działalności Komisji Rady za rok 2008.

Uchwała  Nr  XXV / 116 / 09

Rady Powiatu  w Świdwinie

z dnia  29 stycznia  2009 r.

 

 

w sprawie uchwalenia planu pracy Rady i Komisji na 2009 r. oraz przyjęcia sprawozdań z działalności Komisji Rady za rok 2008.

 

 

                        Na podstawie art.17 ust. 2ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592;  z 2002 r.  Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz.1688, Nr 214, poz.1806 ;              z 2003 r. Nr 162, poz.1568, oraz z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 167, poz. 1759 z 2007 r.             Nr 173, poz. 1218 z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458) oraz § 6 i § 30  ust. 2 i 3 Statutu Powiatu Świdwińskiego (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2007 r. Nr 101, poz. 1749) Rada Powiatu Świdwińskiego uchwala, co następuje:

 

 

 

§ 1.

 

         Ustala się plan pracy Rady Powiatu Świdwińskiego na 2009 r. stanowiący załącznik

Nr 1 do uchwały. 

 

 

§ 2.

 

            Ustala się plany pracy Komisji Rady Powiatu Świdwińskiego na 2009 r. stanowiące   załącznik Nr 2 do uchwały. 

 

 

§ 3.

 

            Przyjmuje sięsprawozdania z działalności Komisji Rady Powiatu za rok 2008 stanowiącezałącznik Nr 3 do uchwały. 

 

 

 

§ 4.

 

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady i Przewodniczącym Komisji.

 

 

§ 5.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

U Z A S A D N I E N I E

 

                        Zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym oraz Statutem Powiatu Świdwińskiego, komisje podlegają Radzie Powiatu w całym zakresie swojej działalności, przedkładają jej swoje plany pracy i sprawozdania.

Działają zgodnie z zatwierdzonym planem pracy,  w którym Rada w ciągu roku może dokonać zmian.

            W celu prawidłowej realizacji nakreślonych zadań podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

Plan Pracy

Rady Powiatu w Świdwinie na 2009 r.

 

 29 stycznia 2009 r.

 

1.      Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów o realizacji zadań w 2008 r.

odpowiedzialny: Andrzej Rewiński         

Powiatowy  Rzecznik Konsumentów

2.      Sprawozdanie z działalności komisji bezpieczeństwa i porządku

w powiecie  świdwińskim za 2008 rok.

odpowiedzialny: Mirosław Majka

Starosta Powiatu

3.      Przyjęcie sprawozdań z pracy Komisji Rady  za rok 2008 oraz planu pracy Rady           i Komisji na rok 2009.

odpowiedzialny: Kazimierz Szafrański

 Przewodniczący Rady Powiatu

26 lutego 2009 r.

 

1. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego   i  sanitarno -   weterynaryjnego

   na obszarze powiatu.

odpowiedzialni: Halina Głowacka

Powiatowy Inspektor  Sanitarny

Anna Igiel

Powiatowy Lekarz Weterynarii

2. Informacja o zakresie wsparcia finansowego dla jednostek samorządowych i instytucji w powiecie.

odpowiedzialna: Krystyna Wojnicka

Członek Zarządu Powiatu

26 marca 2009 r.

 

1. Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego i zabezpieczenia pożarowego w powiecie w roku  2008  oraz zamierzenia na rok 2009.

odpowiedzialni: Waldemar Trzciński

Komendant Powiatowy Policji

Roman Artyński

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej

 

2.      Ocena sytuacji finansowej i organizacyjnej Zespołu Opieki Zdrowotnej.

odpowiedzialny: Tomasz Żukowski

Dyrektor ZOZ w Połczynie Zdroju

 

 

 

 

30 kwietnia 2009 r.

 

1. Rozpatrzenie sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu za 2008 rok.

odpowiedzialny: Mirosław Majka

Starosta Powiatu

2.      Opinia Komisji Rewizyjnej w zakresie dorocznego skwitowania pracy Zarządu Powiatu z tytułu wykonania budżetu.

odpowiedzialny: Jacek Firmanty

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

 

28 maj 2009 r.

 

  1. Sytuacja w rolnictwie powiatu świdwińskiego.

odpowiedzialny: Mirosław Majka

Starosta Powiatu

 

25 czerwca 2009 r.

 

1. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

odpowiedzialny:

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

2. Informacja o funkcjonowaniu placówek oświatowych w powiecie świdwińskim.

odpowiedzialna: Krystyna Wojnicka

Członek Zarządu Powiatu

 

 

27 sierpnia 2009 r.

 

1. Informacja o stanie przygotowań szkół ponadgimnazjalnych do roku szkolnego 2009/2010.                                      

odpowiedzialna: Krystyna Wojnicka

Członek Zarządu Powiatu

 

  1. Informacja o realizacji budżetu powiatu za I półrocze 2009 r.

odpowiedzialna: Lucyna Miętek

Skarbnik Powiatu

  1. Ocena sytuacji finansowej i organizacyjnej Zespołu Opieki Zdrowotnej.

odpowiedzialny: Tomasz Żukowski

Dyrektor ZOZ w Połczynie Zdroju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29 października 2009 r.

 

1. Sytuacja na rynku pracy w powiecie świdwińskim.

odpowiedzialna: Krystyna Michalska

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy

  1. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych za rok 2008 r.

odpowiedzialny: Kazimierz Szafrański

Przewodniczący Rady Powiatu

odpowiedzialny: Mirosław Majka

Starosta Powiatu

3. Podsumowanie działalności sportowej w powiecie świdwińskim.

odpowiedzialna: Krystyna Wojnicka

Członek Zarządu Powiatu

 

 

10 listopada 2009 r.

 

Sesja uroczysta z okazji 91. rocznicy Odzyskania Niepodległości

odpowiedzialny: Kazimierz Szafrański

 Przewodniczący Rady Powiatu

 

 

17 grudnia 2009 r.

 

1. Przyjęcie budżetu powiatu świdwińskiego na rok 2010 r.

odpowiedzialny: Mirosław Majka

Starosta Powiatu

2. Opinia komisji budżetu, rozwoju i bezpieczeństwa publicznego.

odpowiedzialny:  Kazimierz Tutur

Przewodniczący Komisji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

Plan Pracy

Komisji Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego

Rady Powiatu na 2009 rok.

 

Styczeń

  1. Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów o realizacji zadań w 2008 r.
  2. Sprawozdanie z działalności komisji w roku 2008
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego.

 

Luty

  1. Informacja o zakresie wsparcia finansowego dla jednostek samorządowych i instytucji w powiecie.
  2. Informacja na temat planowanych inwestycji drogowych na terenie Powiatu Świdwińskiego
  3. Informacja Zarządu Powiatu o realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych w 2008 r.
  4. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  5. Sprawy bieżące.

 

Marzec

  1. Sprawozdanie powiatowych służb i inspekcji z realizacji zadań w 2008r.
  2. Sprawozdanie Starosty z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Kwiecień

  1. Analiza sprawozdania rocznego z realizacji budżetu powiatu za 2008 rok.
  2. Sprawozdanie z realizacji powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu.
  3. Informacja na temat stanu i struktury bezrobocia w Powiecie Świdwińskim.
  4. Sprawy bieżące.

 

Maj

  1. Informacja na temat realizacji zadań wynikających z zasad współpracy Powiatu z organizacjami  pozarządowymi.
  2. Informacja na temat realizacji Strategii Rozwoju Powiatu Świdwińskiego.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.

4.      Sprawy bieżące.

 

 

 

 

Czerwiec

  1. Informacja na temat  przygotowania służb powiatowych do sezonu wakacyjno turystycznego
  2. Informacja o realizacji inwestycji pn. „Rozbudowa i remont kapitalny budynku szkoły przy ulicy Kościuszki”.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Sierpień

  1. Informacja Zarządu Powiatu o realizacji wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2009 roku - wypracowanie opinii komisji.
  2. Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych i wychowawczych do  rozpoczęcia roku szkolnego 2009/2010 .
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej.

 

Wrzesień

  1. Analiza założeń Zarządu i wnioski Komisji do Budżetu Powiatu na rok 2010
  2. Ocena kondycji organizacyjno finansowej Szpitala Powiatowego.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Październik

1.      Informacja na temat funkcjonowania rolnictwa na terenie Powiatu  Świdwińskiego w warunkach Unii Europejskiej.

  1. Informacje na temat zadań i roli w zakresie rozwoju rolnictwa różnych agend działających na terenie powiatu
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Infrastrukturą, Ochroną Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.

 

Listopad  

  1. Wykonanie budżetu powiatu za III kwartały 2009 roku.
  2. Analiza wniosków budżetowych oraz projektów planów finansowych jednostek powiatu opracowanych na podstawie wytycznych Zarządu Powiatu.
  3. Ocena wdrażania Strategii rozwiązywania problemów społecznych dla Powiatu Świdwińskiego na lata 2008-2015.
  4. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  5. Sprawy bieżące

Posiedzenie wspólne z Komisją Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego.

 

Grudzień

  1. Zaopiniowanie projektu budżetu Powiatu na 2008 rok.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

 

Plan Pracy          

Komisji Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej  Rady Powiatu w Świdwinie na 2009 r.

 

 

Styczeń

  1. Informacja o sytuacji finansowej szkół i placówek oświatowo – wychowawczych powiatu na koniec 2008 r.
  2. Zaopiniowanie kalendarza imprez sportowych i kulturalnych na 2009 r.
  3. Wyłonienie kandydata do komisji konkursowej dla wyboru Dyrektora Zespołu Szkół           w Połczynie Zdroju.
  4. Zaopiniowanie planu pracy Komisji
  5. Zaopiniowanie sprawozdania z pracy Komisji w 2008 r.
  6. Sprawy bieżące.

 

Luty / Marzec

  1. Sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za rok 2008.
  2. Plan  remontów szkół i placówek oświatowych na 2009 r.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.                                            

 

Marzec / Kwiecień

1.        Sytuacja finansowa szkół i placówek oświatowych za I kwartał 2009 r.

2.        Udział w jarmarku „Kaziuki Wileńskie” w Świdwinie (4.03.2009 r. - środa)

3.        Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.

4.        Sprawy bieżące.

 

Maj

  1. Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych (kierunki kształcenia, zawody, profile)                   w roku szkolnym 2009/2010.
  2. Informacja o funkcjonowaniu zajęć pozalekcyjnych w bieżącym roku szkolnym
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Czerwiec

  1. Informacja o funkcjonowaniu placówek oświatowych w powiecie świdwińskim.
  2. Udział w XXXII Konfrontacjach Kulturalnych Młodzieży (Połczyn-Zdrój                       12 – 14.06.2009 r.).
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

 

 

 

Sierpień    

  1. Sytuacja finansowa szkół i placówek oświatowych za I półrocze 2009 r.
  2. Informacja o stanie przygotowania szkół i placówek oświatowych do roku szkolnego 2009/2010.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Wrzesień

  1. Ocena osiągnięć szkół za rok szkolny 2008/2009.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Październik

  1. Ocena wyników sportowych w powiecie świdwińskim.
  2. Wydatkowanie środków finansowych na doskonalenie nauczycieli.
  3. Sytuacja finansowa szkół i placówek oświatowych po trzech kwartałach 2009 r.
  4. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  5. Sprawy bieżące.

 

Listopad

1.      Analiza założeń do planów finansowych szkół i placówek na rok 2010.

2.      Założenia do projektu budżetu powiatu na 2010 rok.

3.      Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.

4.      Sprawy bieżące.

 

Grudzień

1.      Zaopiniowanie projektu uchwały o wynagrodzeniach w oświacie.

2.      Zaopiniowanie projektu budżetu na rok 2010.

3.      Zaopiniowanie zasad dofinansowania imprez sportowych i kulturowych w 2010 r.

4.      Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.

5.      Sprawy różne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

Plan Pracy

Komisji Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Rady Powiatu w Świdwinie na 2009 r.

 

Styczeń

  1. Sprawozdanie z działalności komisji w roku 2008.
  2. Przyjęcie planu pracy  komisji na rok 2009.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące

 

Luty

  1. Informacja o stanie  sanitarno-weterynaryjnym w powiecie.
  2. Informacja o sytuacji finansowej MPGO w Warydniu Górnym.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Marzec

  1. Informacja o realizacji programu remontów dróg w 2009 r.
  2. Omówienie sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu za rok 2008.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Kwiecień

  1. Informacja Wydziału Architektury i Budownictwa o zaopiniowanych projektach decyzji dot. warunków zabudowy w Powiecie Świdwińskim.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał.
  3. Sprawy bieżące.

 

Maj

  1. Sytuacja w rolnictwie powiatu świdwińskiego.
  2. Informacja o realizacji uchwały Nr XI/45/03 Rady Powiatu w Świdwinie dnia                 29 grudnia 2003 r. w sprawie Powiatowego Programu Ochrony Środowiska.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Czerwiec

  1. Informacja o wymaganiach w zakresie wykorzystania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

 

Sierpień

  1. Informacja o stanie mienia komunalnego Powiatu.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Wrzesień

  1. Ocena wykonania zadań i gospodarowanie  Powiatowym Funduszem Geodezyjno – Kartograficznym.
  2. Gospodarka Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska w roku 2009 oraz zamierzenia w tym zakresie na rok 2010.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Październik

1.      Informacja na temat funkcjonowania rolnictwa na terenie Powiatu  Świdwińskiego w warunkach Unii Europejskiej.

  1. Informacje na temat zadań i roli w zakresie rozwoju rolnictwa różnych agend działających na terenie powiatu
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Listopad

  1. Informacja o zimowym utrzymaniu dróg w sezonie zimowym 2009/2010.
  2. Informacja o projekcie budżetu Powiatu na rok 2010.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Grudzień

  1. Zaopiniowanie projektu budżetu powiatu na 2010 r.
  2. Przyjęcie planu pracy na rok 2010.
  3. Sprawy bieżące.        

                                                                                 

                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

Plan Pracy          

Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Świdwinie na 2009 r.

 

Styczeń

  1. Sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej w roku 2008.
  2. Przyjęcie planu pracy i kontroli komisji rewizyjnej na rok 2009.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Luty

  1. Omówienie sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu za rok 2008.
  2. Informacja na temat planowanych inwestycji drogowych na terenie Powiatu Świdwińskiego.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Marzec

  1. Opracowanie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z tytułu wykonania budżetu powiatu za rok 2008.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Maj

  1. Informacja kontroli w zakresie prawidłowości planowania środkami funduszu płacy zgodnie z regulaminem organizacyjnym Starostwa Powiatowego.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Lipiec

  1. Omówienie wyników kontroli przeprowadzonych w Domu Pomocy Społecznej Krzecko i Modrzewiec.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Wrzesień    

  1. Informacja Starosty o wynikach kontroli wewnętrznych i zewnętrznych przeprowadzonych w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu.
  2. Ocena sytuacji finansowej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Połczynie Zdroju.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

 

Listopad

  1. Ocena realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w roku 2009.
  2. Zgłoszenie propozycji do projektu budżetu na rok 2010.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Grudzień

  1. Zaopiniowanie projektu budżetu powiatu  na rok 2010.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

 

Plan kontroli

Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Świdwinie na 2009 r.

 

 

Luty

Ocena sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu za rok 2008

 

Marzec

Opracowanie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielania Zarządowi Powiatu absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2008.

 

Kwiecień

Kontrola prawidłowości planowania i gospodarowania środkami funduszu płac w Starostwie Powiatowym.

 

Czerwiec

Ocena realizacji zadań statutowych Domu Pomocy Społecznej w  Krzecku i Modrzewcu.

 

Wrzesień

Ocena sytuacji finansowej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Połczynie Zdroju.

 

Październik

Ocena realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w 2009 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

Plan pracy

Komisji Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego Rady Powiatu w Świdwinie na 2009 r.

 

Styczeń

  1. Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów o realizacji zadań w 2008 r.
  2. Sprawozdanie z działalności komisji w roku 2008
  3. Przyjęcie planu pracy komisji na rok 2009.
  4. Omówienie projektów uchwał Rady Powiatu.
  5. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Luty

  1. Informacja o stanie sanitarno – epidemiologicznym powiatu świdwińskiego.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwały Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Marzec

  1. Sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu za 2008 rok.
  2. Informacja o sytuacji finansowej i organizacyjnej Zespołu Opieki Zdrowotnej.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Kwiecień

  1. Określenie zadań finansowanych ze środków PFRON w 2009 roku.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Maj   

  1. Informacja o funkcjonowaniu jednostek lecznictwa uzdrowiskowego w Połczynie Zdroju.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

Czerwiec

  1. Ocena działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz podległych jednostek organizacyjnych.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.

 

 

 

 

 

Sierpień

  1. Informacja o przebiegu realizacji budżetu powiatu za I półrocze 2009 r.:
  2. Informacja o sytuacji finansowej i organizacyjnej Zespołu Opieki Zdrowotnej.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.

 

Październik

  1. Informacja o sytuacji na rynku pracy  w powiecie świdwińskim.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  3. Sprawy bieżące.        

                                  

Listopad

  1. Omówienie projektu budżetu na 2010 r.:

- Powiatowego Urzędu Pracy

- Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

- Domu Pomocy Społecznej w Krzecku i Modrzewcu.

  1. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  2. Sprawy bieżące.

Posiedzenie wspólne z Komisją Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Grudzień

  1. Zaopiniowanie projektu budżetu powiatu na 2010 r.
  2. Podsumowanie pracy komisji.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu.
  4. Sprawy bieżące.                                                       

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

S P R A W O Z D A N I E   Z   P R A C Y

Komisji Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Świdwinie  w roku 2008.

 

         Komisja Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa PublicznegoRady Powiatu została powołana Uchwałą Nr II/6/06 Rady Powiatu z dnia 30 listopada 2006 r.

Komisja w roku 2008 pracowała w składzie:

Kazimierz Tutur  przewodniczący komisji

Paweł Rydz  wiceprzewodniczący komisji

Jerzy Jacewicz

Henryk Klaman

Roman Kozubek

Mirosław Majka

Józef Pietraszek

 

         Komisja pracowała w oparciu o roczny plan pracy zatwierdzony Uchwała Nr XIII/66/08 z dnia 31 stycznia 2008 r.

 

Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo!

        

         Komisja Budżetu, Rozwoju i Porządku Publicznego spotykała się w roku 2008 jedenaście razy. W styczniu, wspólnie z Komisją Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego, wysłuchaliśmy sprawozdania Powiatowego rzecznika Konsumentów o realizacji zadań w roku 2007, przyjmując z uznaniem zakres, styl i skuteczność jego działań na rzecz mieszkańców naszego powiatu. Dopełniliśmy również wymogów formalno-prawnych związanych z planowaniem pracy na rok 2008 i sprawozdaniem z działalności w roku 2007.

                   Sprawy budżetu, jego realizacji, planowania i opiniowania pojawiały się praktycznie na każdym posiedzeniu, bądź to w postaci sprawozdań z jego realizacji, bądź też projektów uchwał dotyczących zmian jego zapisów. Budżet jako samodzielny temat posiedzeń pojawiał się w marcu (analiza sprawozdania z wykonania budżetu na rok 2007), sierpniu (sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2008r.), listopadzie (projekt budżetu na rok 2009, analiza wniosków budżetowych oraz projektów planów finansowych jednostek powiatu opracowanych na podstawie wytycznych Zarządu Powiatu) i w grudniu (opiniowanie projektu budżetu na rok 2009).

 

Wnioskowaliśmy o utrzymanie w budżecie 2008 roku inwestycji drogowych (drogi Rusinowo-Berkanowo i Bierzwnica-Zajączkówko), Poddawaliśmy pod wątpliwość zakup lokalu „Medison”, dwukrotnie pozytywnie i jednogłośnie opiniowaliśmy sprawy umorzenia wierzytelności na rzecz budżetu  powiatu (sprawa nieterminowego wykonania dokumentacji na przebudowę dróg powiatowych i sprawa zaległości powstałych z tytułu dzierżawy lokalu przez lekarza w Połczynie-Zdroju).

 

         Różnorakie aspekty rozwoju pojawiały się w pracy komisji w lutym ((informacja o środkach pozabudżetowych w funkcjonowaniu placówek oświatowych w pięcioleciu 2002-2007) – wysoko oceniliśmy wówczas wkład dyrektorów placówek w pozyskanie tych środków. W kwietniu przyglądaliśmy się wykorzystaniu środków na promocję powiatu w takim samym przedziale czasowym. Zgłoszona została wówczas idea stworzenia kilkuletniego programu promocji powiatu we współdziałaniu z gminami. Rozważano także możliwość wspólnego wydawania gazety samorządowej. W maju uzyskaliśmy informację o gospodarowaniu środkami Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i środkami Powiatowego Funduszu Gospodarowania Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. Wspólnie z Komisją Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej badaliśmy w sierpniu przygotowanie do roku szkolnego 2008/2009 i ich sytuację finansową za I półrocze. Stan dróg powiatowych, ich utrzymanie, remonty i zamierzenia inwestycyjne stanowiły temat wspólnych posiedzeń z Komisją infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa we wrześniu i listopadzie. Z Komisją Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego omawialiśmy Strategię Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Powiatu Świdwińskiego na lata 2008-2015, analizowaliśmy sytuacje na rynku pracy, a także otrzymaliśmy informację o stanie i perspektywach pozyskania środków zewnętrznych na finansowanie potrzeb inwestycyjnych i społecznych powiatu.

 

         Kwestie bezpieczeństwa podejmowaliśmy w marcu przyjmując sprawozdanie Powiatowego Komendanta Policji pana Waldemara Trzcińskiego ze stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego i Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej pana Romana Artyńskiego z realizacji zadań w roku 2007. Pozytywnej ocenie działań obu instytucji towarzyszyła deklaracja pomocy w roku 2008. W październiku deklaracja ta została sfinalizowana – przesłano wówczas do Zarządu Powiatu z pozytywną opinią wniosek Powiatowego Komendanta Państwowej straży Pożarnej o udzielenie pomocy finansowej na zakup ciężkiego wozu ratowniczo – gaśniczego. W czerwcu uczestniczyliśmy w posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego poświęconemu przygotowaniu służb powiatowych do sezonu letniego 2008.

 

 

         Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo!

Pragnę z tego miejsca podziękować zarówno wszystkim członkom komisji, gościom zapraszanym na jej obrady i pracownikom starostwa za głęboki, merytoryczny wkład w naszą pracę. Czuję się jednak upoważniony do stwierdzenia, że doświadczenia minionego roku wskazują na rodzącą się praktykę pomijania opinii, wniosków lub zaleceń komisji rady przez Zarząd Powiatu. Sprawy drażliwe, kontrowersyjne wprowadzane są pod obrady sesji bez większych prób uzyskania konsensusu w ramach komisji.

Prowadzi to nie tylko do zgoła niepotrzebnego zaogniania dyskusji,  brutalizacji wypowiedzi, ale także marginalizacji komisji, spychania ich do roli „słabszego uczestnika” debaty, co nie służy dobrze idei samorządności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

S P R A W O Z D A N I E   Z   P R A C Y

Komisji Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej  Rady Powiatu w Świdwinie  w roku 2008.

 

         Komisja Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej  Rady Powiatu została powołana Uchwałą Nr II/6/06 Rady Powiatu z dnia 30 listopada 2006 r.

Komisja w roku 2008 pracowała w składzie:

Henryk Klaman – przewodniczący komisji

Kazimierz Kławsiuć – wiceprzewodniczący komisji

Danuta Malitowska

Janusz Podpora

Kazimierz Szafrański

 

         Komisja pracowała w oparciu o roczny plan pracy zatwierdzony Uchwała Nr XIII/66/08 z dnia 31 stycznia 2008 r.

 

         W okresie obejmującym sprawozdanie Komisja odbyła 11 posiedzeń.

Spotkania odbyły się miedzy innymi na terenie:

- Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Świdwinie

- Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Świdwinie

- Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej, Socjalizacyjnej „Dzieciowisko”

 

W imieniu Komisji i własnym dziękuję dyrektorom wymienionych placówek.

 

Tematami pracy były:

- wykonanie budżetu za rok 2007,

- organizacja zajęć pozalekcyjnych,

- funkcjonowanie Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej,

- realizacja obowiązku szkolnego,

- projekty organizacyjne placówek wychowawczych i oświatowych,

- zasady przyznawania nagród za wyniki sportowe szkół i klubów,

- stan przygotowań szkół i placówek do nowego roku szkolnego,

- wielkość i wykorzystanie dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych,

- wypoczynek letni uczniów i wychowanków,

- wykorzystanie przez placówki oświatowe środków i dotacji,

- sytuacja finansowa szkół i placówek oświatowych – sześciokrotnie,

- funkcjonowanie szkół ponadgimnazjalnych w Połczynie-Zdroju – trzykrotnie,

- założenia i projekt budżetu Powiatu na 2009 r., ze szczególnym uwzględnieniem placówek oświatowych,

- omówienie kalendarza imprez sportowych i kulturowych na 2009 r. – dwukrotnie,

- wysokość dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dyrektorów szkół i placówek,

- remonty i inwestycje w szkołach i placówkach,

- higiena i opieka zdrowotna w szkołach i placówkach,

- regulamin wynagradzania nauczycieli i wychowanków – dwukrotnie.

 

Komisja wystąpiła z następującymi wnioskami:

- na wyposażenie sali sportowej w Sławoborzu przeznaczyć kwotę 40.000 zł (dwukrotnie),

- zwiększyć o 24 tys. zł dotację na działalność Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Świdwinie,

- zwiększenie wydatków w dziale 926 – Kultura Fizyczna i Sport o 10 tys. zł.

 

         Przedstawiciel Komisji pan Kazimierz Kławsiuć został wybrany do pracy komisji konkursowej do wyboru dyrektora Domu Wczasów Dziecięcych w Połczynie-Zdroju.

         Odbyło się jedno posiedzenie wspólne z Komisja Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego.

         Zrealizowano wszystkie zagadnienia zawarte w przyjętym przez Wysoką Radę planie pracy na rok 2008.

 

Dziękuje radnym za duże zaangażowanie i wypracowanie wniosków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

S P R A W O Z D A N I E   Z   P R A C Y

Komisji Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa  Rady Powiatu w Świdwinie  w roku 2008.

 

         Komisja Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa                                    i Leśnictwa  Rady Powiatu w Świdwinie została powołana Uchwałą                           Nr II/6/06 Rady Powiatu z dnia 30 listopada 2006 r.

W roku 2008 komisja pracowała w składzie:

Mieczysław Patyk – przewodniczący komisji

Ryszard Miedzik – wiceprzewodniczący komisji

Zenon Diakun

Ali Al – Mohamad

Józef Pietraszek

 Ryszard Rozwadowski

 

         Komisja pracowała w oparciu o roczny plan pracy zatwierdzony

Uchwałą Nr XIII/66/08 z dnia 31 stycznia 2008 r.

Komisja Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa                                    i Leśnictwa w roku 2008 odbyła 10 posiedzeń, na których omawiano następujące tematy:

- opiniowanie projektów uchwał - systematycznie

- omówienie sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu za rok 2007

- plan finansowy Powiatowego Zarządu Dróg na 2009 r.

- plan utrzymania dróg w sezonie zimowym 2008 - 2009

- zaopiniowanie projektu budżetu powiatu na 2008 i 2009 rok

- informacja o stanie  sanitarno-weterynaryjnym w powiecie

- zaopiniowanie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie modernizacji dróg powiatowych – posiedzenie wyjazdowe

- funkcjonowanie Międzygminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami     w Wardyniu Górnym – posiedzenie wyjazdowe

- informacja o realizacji budżetu powiatu za I półrocze 2008 r.

- opinia powiatowego programu remontu dróg – posiedzenie wyjazdowe

- opinia dot. drogi powiatowej Nr 1093Z i 1097Z w Gawronkowie                                i Czarnkowie

- Izba rolnicza – współpraca i współdziałanie na rzecz rolnictwa powiatu świdwińskiego

- ocena zadań w zakresie prowadzenia gospodarki w lasach                                     nie stanowiących własności Skarbu Państwa

- Gospodarka Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska

- informacja o przygotowaniu jednostek obsługi rolnictwa do żniw

- informacja w zakresie przestrzegania  przepisów ochrony środowiska przez fermy hodowlane zlokalizowane na terenie powiatu

- analiza zarządzania drogami powiatowymi

- ocena wykorzystania środków finansowych na realizację zadań związanych z utrzymaniem i remontami dróg

- wnioski komisji do projektu budżetu powiatu na 2009 r.

- podsumowanie pracy komisji

 

Wnioski komisji:

 

Wniosek z dnia 21 lutego 2008 r.:

Komisja opowiada się za:

1.     wprowadzeniem do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego w latach

2011 – 2013, planu przebudowy drogi powiatowej Nr 1069 Z,

Rusinowo – Świdwin, na odcinkach:

·        Oparzno - Przybysław,

·        Łąkowo - Oparzno,

2.     przebudową drogi powiatowej Nr 1051 Z na odcinku Berkanowo – Rusinowo w roku 2008 r.

 

Wniosek z dnia 26 lutego 2008 r.:

1.     Komisja stoi na stanowisku utrzymania w budżecie powiatu zadań inwestycyjnych dotyczących przebudowy obu dróg tj. Rusinowo – Berkanowo (1069Z) oraz na odcinku Bierzwnica – Zajączkówko (1089Z).

 

          Odpowiedzi na przekazane wnioski Starosta poinformował, ze Zarząd Powiatu na 45 posiedzeniu Zarządu w dniu 28 lutego 2008 r. przychylił się do wniosków pozytywnie

 

         Serdecznie dziękuję wszystkim członkom za udział i zaangażowanie w pracy komisji oraz naczelnikom Starostwa i kierownikom jednostek za przygotowanie materiałów i udział w pracy komisji w roku 2008.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

S P R A W O Z D A N I E   Z   P R A C Y

Komisji Rewizyjnej  Rady Powiatu w Świdwinie  w roku 2008.

 

         Komisja rewizyjna Rady Powiatu w Świdwinie została powołana Uchwałą Nr II/6/06 Rady Powiatu z dnia 30 listopada 2006 r., która określiła skład i przedmiot działania.

W roku 2008 komisja pracowała w składzie:

Jacek Firmanty– przewodniczący komisji

Janusz Podpora – wiceprzewodniczący komisji

Ryszard Miedzik

Kazimierz Kławsiuć

Mieczysław Patyk

Kazimierz Tutur

 

         Komisja pracowała w oparciu o roczny plan pracy i kontroli zatwierdzone Uchwałą Nr XIII/66/08 z dnia 31 stycznia 2008 r.

         Najważniejszą czynnością komisji rewizyjnej, regulowaną ustawą             o samorządzie powiatowym było zaopiniowanie wykonania budżetu za rok 2007 i przygotowanie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu.

         Podstawowym zadaniem Komisji Rewizyjnej jest kontrolowanie działalności Zarządu powiatu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych.

Na przestrzeni roku 2008 komisja odbyła 5 kontroli, badając:

- wykonanie budżetu Powiatu za rok 2007

- opracowanie wniosku w zakresie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z tytułu wykonania budżetu powiatu

- funkcjonowanie Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Połczynie-Zdroju,

- odwołanie, skargi, wnioski i zażalenia na decyzje Powiatowego Urzędu Pracy,

- wykorzystanie środków Europejskiego Funduszu Społecznego,

- rozpatrzenie skargi pani Marzanny Surniak zam. Koszanowo 13                            na Starostę Świdwińskiego.

Wyniki kontroli po sporządzeniu protokołów omówione były                             w obecności szefów jednostek na posiedzeniach komisji z udziałem Starosty lub Wicestarosty.

         Komisja rewizyjna w roku 2008 odbyła 10 posiedzeń, na których omawiano następujące tematy:

- zaopiniowanie projektu budżetu powiatu na rok 2009,

- przyjęcie  planu pracy i kontroli ,

- ocena realizacji dochodów własnych powiatu za rok 2006,

- sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu powiatu

za rok 2007,

- omówienie wyników kontroli w Powiatowym Urzędzie Pracy dot. kosztów utrzymania filii  urzędu pracy, upoważnienie,

- informacja Starosty o przeprowadzonych kontrolach w jednostkach organizacyjnych powiatu,

- opinia dot. zasadności remontów przedstawionych w skargach pani Marzanny i Doroty Surniak zam. Koszanowo 13,

- informacja o wykonaniu budżetu powiatu za I półrocze 2008 r.,

- informacja o wykorzystaniu przez placówki oświatowe środków z dotacji unijnych,

- informacja o wypoczynku letnim uczniów szkół i wychowanków placówek oświatowych,

- rozliczenie dotacji udzielonych niepublicznym szkołom o uprawnieniach szkół publicznych,

- opinia w sprawie zasadności remontów przedstawionych w skardze                         z dnia 29 września 2008 r. pani Marzanny Surniak zam. Koszanowo 13,

- informacje Starosty dot.:

·        Rozbudowy budynku przychodni stomatologicznej przez panią Barbarę Kołosowską,

·        Postępu prac remontowych w lokalu przeznaczonym do zamiany lokali mieszkalnych w Koszanowie.

 

        

         Zespół kontrolny pod kierownictwem Janusza Podpory stwierdził,             że na około 10 tysięcy wydanych decyzji przez PUP na przestrzeni dwóch lat było 17 odwołań, z których 14 utrzymano w mocy. Nie dopatrzono się złej woli, działania celowego i negatywnych następstw decyzji na dalsze funkcjonowanie zawodowe i społeczne zainteresowanych.

         Stwierdziliśmy procentowo duży udział w budżecie Urzędu Pracy środków zewnętrznych – Europejskiego Funduszu Społecznego,                      co świadczy o dobrym przygotowaniu pracowników na absorbcje środków zewnętrznych na własną działalność i na rzecz zmniejszenia bezrobocia.

         Kolejny zespół Komisji Rewizyjnej  pod przewodnictwem Ryszarda Miedzika przeprowadził badanie skargi Pani Marzanny Surniak.

         Po przeprowadzeniu kontroli w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego, rozmów z zainteresowaną panią Marzanną Surniak, Państwem Stanisławą i Ryszardem Gałosz, po kilku rozmowach i spotkaniach na miejscu  w Koszanowie  z Przewodniczącym Rady Powiatu, Starostą i Wicestarostą stwierdziliśmy, że:

 

 

 

 

 

- zdecydowana większość zarzutów przedstawionych w pismach kierowanych do Wojewody, Starosty i Przewodniczącego Rady  nie znajduje uzasadnienia

- na podstawie złożonego oświadczenia przez zainteresowaną wnioskowaliśmy o spisanie stosownego porozumienia – umowy na zamianę lokali mieszkalnych, określając precyzyjnie zakres prac remontowych w oferowanym przez Państwa Stanisławę i Ryszarda Gałosz budynku mieszkalnym, gdyż w aktualnym stanie prawnym nie jest możliwa jego sprzedaż. Do naszej opinii przychyliła się Rada Powiatu rozpatrując skargę na sesji w dniu 26 czerwca 2008 r. podejmując stosowną uchwałę.

         Komisja Rewizyjna wysłuchała informacji Starosty o kontrolach przeprowadzonych przez organy zewnętrzne:

·        Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie:

- funkcjonowanie Komisji Poborowej i Powiatowej Komisji Lekarskiej

- funkcjonowanie Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności

- przebieg treningu  akcji kurierskiej

- funkcjonowanie Powiatowego Ośrodka Wspierania Przedsiębiorczości

- realizację zadań obronnych, warunki przechowywania i kompletowania rezerw wyrobów medycznych

- realizacja projektu Pt. „Poprawa warunków bytowych wychowanków Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej, Socjalizacyjnej „Dzieciowisko”

- wykorzystanie zadań w zakresie administracji geodezyjnej i kartograficznej.

         Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji badało wykonanie audytu bezpieczeństwa dla pomieszczeń oraz zadania związane                            z przetwarzaniem danych o pojazdach i kierowcach.

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przeprowadziła kontrolę w zakresie prawidłowego naliczania i wypłacania ekwiwalentów dla właścicieli zalesionych gruntów w latach 2002 – 2007 oraz monitorowanie przez Starostwo Powiatowe upraw leśnych prowadzonych przez właścicieli.

         W wyniku przeprowadzonych kontroli zalecono zamontowanie szyby antywłamaniowej i instalacji przeciwpożarowej w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego.

         Ponadto przeprowadzono 34 kontrole w jednostkach powiatowych badając:

- prawidłowość gospodarowania środkami publicznymi (5% wydatków)

- rozliczenie dotacji udzielonej przez Radę Powiatu.

         Realizując interpelację radnego Józefa Pietraszaka i wniosek Starosty Mirosława Majki na polecenia Przewodniczącego Rady Powiatu Komisja Rewizyjna wysłuchała wyjaśnień Wicestarosty Romana Kozubka w sprawie tryby postępowania związanego ze sprawą rozbudowy budynku usługowo – mieszkalnego na działce 59/6 przy ul. Drawskiej w Świdwinie przez Panią Barbarę Kołosowską.

         Aktualnie nie toczy się postępowanie administracyjne, w którym Pani Barbara Kołosowska byłaby stroną.

         Należy nadmienić, że Pani Barbara Kołosowska nie zaskarżyła decyzji w części dot. zabezpieczenia drzewa – głogu jednoszyjowego przed uszkodzeniem, a tym samym przyjęła do wykonania obowiązki w zakresie zabezpieczenia drzewa – głogu jednoszyjkowego.

Komisja stwierdziła, że nie będzie badać sprawy, uznając, że realizacja postępowania odbywa się zgodnie z decyzją Starosty.

Aktualnie głóg został zabezpieczony i nie stanowi przeszkody w realizacji prac budowlanych.

         Na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w dniu 11 grudnia 2008 r. Starosta poinformował, że zajmowany przez Panią Marzannę Surniak lokal mieszkalny nie jest przeznaczony do zbycia, gdyż w aktualnym stanie prawnym nie jest możliwa jego sprzedaż.

         Pani Surniak wyraziła wolę przeniesienia się do lokalu zamiennego,  po przeprowadzeniu uzgodnionego z nią zakresu prac remontowo budowlanych.  Konsekwencją było wystąpienie Starosty do Wojewody z wnioskiem o dokonanie zamiany mającej na celu zniesienie współwłasności  i przekazania dotacji przedmiotowej. Zakres prac budowlanych jest realizowany zgodnie ze sztuką budowlaną, zgodnie z wolą Pani Marzanny Surniak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr XXV/116/09

Rady Powiatu w Świdwinie

z dnia 29 stycznia 2009r.

 

S P R A W O Z D A N I E   Z   P R A C Y

Komisji Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego Rady Powiatu w Świdwinie  z pracy w roku 2008.

 

         KomisjaZatrudnienia, Spraw Społecznych, Zdrowia i Lecznictwa Uzdrowiskowego Rady Powiatu w Świdwinie została powołana Uchwałą              Nr II/6/06 Rady Powiatu z dnia 30 listopada 2006 r.

W roku 2008 komisja pracowała w składzie:

Paweł Rydz – przewodniczący komisji

Ali Al – Mohamad  wiceprzewodniczący komisji

Danuta Malitowska

Jacek Firmanty

Roman Kozubek

Jerzy Jacewicz

 

         Komisja pracowała w oparciu o roczny plan pracy zatwierdzony Uchwałą Nr XIII/66/08 z dnia 31 stycznia 2008 r.

 

Komisja odbyła 10 posiedzeń, podczas których omówiono następujące tematy:

- sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów o realizacji zadań w 2008 r.

- informacja o stanie sanitarno – epidemiologicznym powiatu

- higiena i opieka zdrowotna w szkołach i uczniowskich placówkach opiekuńczych – stan i potrzeby

- informacja o realizacji zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia osób niepełnosprawnych

- realizacja programu restrukturyzacji ZOZ w zakresie zadań

 remontowo – modernizacyjnych

- sytuacja finansowa szpitala w świetle zawartych umów z Narodowym Funduszem Zdrowia

-informacja dyrektora o sytuacji finansowej Zespołu Opieki Zdrowotnej i zamierzenia na rok 2008

- analiza rynku pracy w roku 2007 i 2008

- analiza sprawozdania Zarządu Powiatu z realizacji budżetu powiatu za rok 2007

- umowy z NFZ na rok 2007 oraz kontrakty z lekarzami i pielęgniarkami na świadczenia zdrowotne

- sytuacja finansowa ZOZ i kierunki dalszego funkcjonowania

- ocena działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie i podległych jednostek

- informacja o działalności ratownictwa medycznego przy ZOZ w Połczynie Zdroju

- informacja o realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi

- opiniowanie projektu budżetu powiatu na 2009 r.

- analizowanie projektów uchwał Rady Powiatu

- analiza zatrudnienia personelu medycznego na oddziale dziecięcym Szpitala Powiatowego w Połczynie-Zdroju

- informacja o działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Modrzewcu

 

         Odbyliśmy posiedzenia wspólne z Zarządem Powiatu, Komisją Budżetu, Rozwoju i Bezpieczeństwa Publicznego  i Komisją Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej

 oraz posiedzenia wyjazdowe:

Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej, Socjalizacyjnej „Dzieciowisko”, Powiatowym Urzędzie Pracy, DPS Modrzewiec i trzy posiedzenia w Szpitalu Powiatowym z udziałem lekarzy oddziału dziecięcego, lekarzy POZ i pielęgniarek oddziału wewnętrznego.