Wykonywanie zadań Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej.
1. Zgodność wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych ze standardami technicznymi dot. geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie,
2. Prawidłowość prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego,
3. Prawidłowość prowadzenia ewidencji gruntów,
4. Prawidłowość prowadzenia baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
5. wykonywanie zadań  dotyczących zakładania i aktualizacji mapy zasadniczej.

Zalecenia:

1.Na wydawanych dokumentach zawierających dane ewidencyjne
które niespełniają  standardów technicznych umieszczać odpowiednią informację ( według ustaleń kontroli) - zalecenie jest realizowane.
2.Założenie bazy danych GESUT.
3. Przy wszczynaniu postępowania dot. usytuowania sieci uzbrojenia terenu, dokonywać wnikliwej oceny dokumentów a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sporządzaniu mapy lub projektu, wniosek zwrócić inwestorowi z zachowaniem formy pisemnej w trybie art. 64 Kpa.
4. Prawidłowo stosować opłaty za czynności związane z uzgadnianiem usytuowania sieci uzbrojenia terenu.