Zadania Wydziału

Wydział Organizacyjny (WO).

 

  
 

 

Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:

a) zapewnienie prawidłowej organizacji Starostwa, zgodnej ze statutem i regulaminem, w tym:

 

·       nadzór nad obiegiem dokumentów w Starostwie oraz przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej,

·       instrukcji archiwalnej i rzeczowego wykazu akt,

·       kontrola terminowości załatwiania spraw ,

·       prowadzenie spraw związanych z obsługą kancelaryjną Starosty,

·       prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty oraz udzielanych  pełnomocnictw i zarządzeń,

·       prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych lub przyjętych przez powiat,

·       protokołowanie narad zwoływanych przez Starostę z Naczelnikami,

·       prowadzenie zbioru przepisów prawnych, wskazywanie w nich zadań  i przekazywanie do realizacji Naczelnikom,

·       kontrola aktualizacji zakresów czynności pracowników,

·       koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego  pracowników,

·        koordynacja opracowywania odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne,

·       prowadzenie książki kontroli oraz gromadzenie protokołów i odpowiedzi na wnioski  pokontrolne,

·       prowadzenie zbioru zarejestrowanych u GIODO zbiorów danych osobowych prowadzonych w  Starostwie oraz ewidencji osób   upoważnionych  do przetwarzania danych osobowych,

·       czuwanie nad prawidłowym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane  osobowe,

·       przygotowywanie materiałów i obsługa posiedzeń Zarządu,

·       sporządzanie informacji o pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym,

·       zapewnienie sprawnej organizacji przyjmowania, załatwiania skarg i wniosków – prowadzenie ewidencji skarg i wniosków oraz przekazywanie ich w celu rozpatrzenia zgodnie z właściwością,

·       zabezpieczanie przestrzegania w Starostwie przepisów bhp i p.poż.,

·       planowanie wydatków Starostwa,

·       prowadzenie wykazu powiatowych jednostek organizacyjnych.

·       prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych. 

 

w zakresie spraw kadrowych:

·         prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa, dokumentacji związanej z  

zatrudnianiem  i zwalnianiem oraz związanej z wynagradzaniem,

·         prowadzenie akt osobowych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz  kierowników

jednostek organizacyjnych poza oświatowymi,

·         opracowywanie planów urlopów, kontrola ich realizacji oraz prowadzenie dokumentacji

urlopów pracowniczych,

·         prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem pracownikom nagród, wyróżnień, kar

·         porządkowych oraz nagród jubileuszowych,

·         przygotowanie skierowań pracowników na badania lekarskie,

  • prowadzenie kart ewidencji czasu pracy pracowników,
  • prowadzenie rejestrów, kompletowanie, przechowywanie dokumentów dotyczących

 

wypadków przy pracy,

  • sporządzanie sprawozdań GUS odnośnie spraw pracowniczych,
  • prowadzenie spraw dotyczących umów na odbywanie praktyk zawodowych przez uczniów i

 

studentów,

  • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudniania pracowników w ramach
  • prac publicznych, interwencyjnych oraz stażystów,
  • współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie spraw rentowo-  emerytalnych i

 

innych,

  • kontrola dyscypliny pracy,
  • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanymi Staroście.

 

 

w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:

 

·        prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo- technicznym oraz gospodarowaniem i

·       konserwacją wyposażenia Starostwa,
 

·       gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi Starostwa,

·       zabezpieczenie i ubezpieczenie mienia Starostwa,

·       utrzymywanie w należytym stanie obiektu Starostwa oraz terenu przyległego  i tablicy informacyjnej,

·       prawidłowe gospodarowanie pojazdami samochodowymi,

·       prowadzenie archiwum zakładowego,

·       załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami,

·       zabezpieczanie łączności telefonicznej i faksowej,

·       załatwianie spraw w zakresie rzeczy znalezionych,

·       odbiór z Urzędu Pocztowego korespondencji i przesyłek, przygotowanie i wysyłanie przesyłek i

·       korespondencji,

·       przygotowywanie spotkań okolicznościowych z pracownikami Starostwa organizacja i prowadzenie      punktu obsługi interesanta,

·       zamawianie prasy i dzienników promulgacyjnych,

 

w zakresie spraw związanych z funkcjonowaniem sieci informatycznej powiatu:

 

·       wdrażanie systemów informatycznych i administrowanie nimi,

·       współpraca z innymi instytucjami w zakresie tworzenia baz danych,

·       administrowanie bazami danych oraz ułatwianie przepływu informacji  pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Starostwa,

·       administrowanie bezpieczeństwa informacji,

·       aktualizacja informacji w BIP (na wniosek naczelników ).

Pracownicy Wydziału:

     Andrzej Sokołowski
Rafał Miedzik
Ewa Schuster
Joanna Malinowska
Katarzyna Piątek-Gomułka
Krzysztof Hrycyk
Teresa Dębowska
Teresa Kuczyńska
Magdalena Patyk
Renata Kucharzyk
Monika Lepa

Małgorzata Balicka