Zadania Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GG). Do podstawowych zadań wydziału należą w szczególności:

Naczelnik - Ireneusz Teska 

a) w zakresie prawa geodezyjnego i kartograficznego:

- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,

- koordynacja uzgodnień usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu przy pomocy ZUDP,

- zakładanie osnów szczegółowych,

- zakładanie i aktualizacja map zasadniczych,

- przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,

- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,

- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,

- prowadzenie ewidencji sieci uzbrojenia terenu,

- przyjmowanie zgłoszeń o przystąpienie do wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych,

- udostępnianie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego osobom zainteresowanym,

- współpraca z Wydziałem Finansowym przy windykacji należności,

- kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu.

b) w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących geodezji i kartografii:

- kontrolowanie zgodności wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych ze standardami technicznymi dotyczącymi geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie,

- zgłaszanie prac geodezyjnych i kartograficznych oraz przekazywanie materiałów i informacji uzyskanych w wyniku tych prac do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

- kontrolowanie posiadania uprawnień zawodowych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii,

- prowadzenie rejestru cen nieruchomości określonych w aktach notarialnych oraz wartości ustalonych przez rzeczoznawców majątkowych oraz ewidencji obiektów zabytkowych,

- przygotowywanie projektów rocznych planów finansowych i przekazywanie go Marszałkowi Województwa oraz realizacja planu,

- opracowywanie sprawozdań z wykonania zadań i gospodarowania funduszem,

c) w zakresie gospodarki nieruchomościami z zasobu powiatowego i Skarbu Państwa:

- przygotowywanie decyzji o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd i o jego wygaśnięciu,

- przygotowywanie decyzji o oddaniu nieruchomości w użytkowanie wieczyste i ustalenie z tego tytułu opłat,

- przygotowywanie decyzji o zamianie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,

- prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,

- orzekanie o przeniesieniu prawa własności działki na rzecz właściciela budynków z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na Skarb Państwa,

- zaliczanie wartości mienia pozostawionego za granicą w wyniku wojny 1939 r. na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży nieruchomości,

- prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Skarbu Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami, które stanowią jego własność,

- prowadzenie spraw związanych z prawidłowym zabezpieczeniem i utrzymaniem nieruchomości stanowiących własność powiatu, a nie oddanych w trwały zarząd,

- prowadzenie postępowania scaleniowego lub wymiany gruntów z urzędu lub na wniosek strony,

- prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów oraz najmem lokali osobom fizycznym i prawnym, przygotowywanie umów ustalających warunki i należności za korzystanie z nich oraz ich aktualizacja,

- ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargu na nieruchomości powiatu i Skarbu Państwa, informowanie o nich na stronach internetowych Starostwa,

- współpraca z Wydziałem Finansowym przy windykacji należności wynikających z zawartych umów.

Pracownicy: REFERAT GEODEZJI


Violetta Magiera

Piotr Adamiak

Michał Kotyk

Marceli Hołast

Aneta Romanowska

Justyna Wilk

Irenę Zgórską


 

 

Pracownicy: REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

 

 

Celina Sierputowicz

Sylwia Śluga

Jolanta Karczewska

Jarosław Kamiński

Dariusz Zdunek

Monika Wiącek - Czopek

Grażyna Trojanowska